Svar: Nedtrapning af amninger - 8 mdr.
19. april 2010
Alder:
8 mdr.
Kære ammende mor
De fleste børn vil i 8-9 måneders alderen have behov for 3 amninger dagligt, for at få deres behov for mælk / væske dækket. Og først i 10 måneders alderen trappes ned til 2 amninger dagligt ...
Om Nikolaj kan nøjes med kun 2 amninger allerede nu er derfor svært at svare på ... Det kan godt være at du har masser af mælk og at han får mere end man umiddelbart vil tro og at det derfor går med kun 2 amninger dagligt. Det kan også være at han er så god til at drikke vand af kop til sin mad, at han derigennem får væske nok - det er der jo også forskel på ... Så det må næsten komme an på en prøve om han kan klare sig.
Måske vil det være sådan at han nogle dage har behov og andre dage klarer sig uden...
Umiddelbart tænker jeg dog at det ville være en god idé at lade ham bibeholde de 3 amninger lidt endnu og så først skære ned til 2 amninger dagligt om en månedstid :)
Håber du kan bruge dette videre - fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske