Brev:
Nedtrapning af amninger - 8 mdr.
19. april 2010
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af amninger - 8 mdr.
Hej Helen!
Nikolaj er nu 8 1/2 måned. Jeg ammer ham inden middagssøvn, inden sengetid og en gang i løbet af natten. Jeg har indtryk af, at han tager rigtig meget mælk både inden middagssøvnen og inden sengetid om aftenen, - begge gange bliver han ammet fra begge bryster, og jeg kan tydeligt mærke, at jeg har rigtig meget mælk.
Om natten der i mod er det vidst ret begrænset, hvor meget han tager. Han vågner nogle gange i løbet af natten (måske tre gange, men det svinger lidt), hvor han de fleste gange meget hurtigt sover videre, når vi lige har nusset ham lidt, hjulpet ham med stillingsskift eller givet ham sutten. En af disse gange hvor han er vågen (typisk først på natten), ammer jeg ham. Det er ikke fordi, han virker specielt søgende. Kan jeg droppe denne natamning uden at give ham ekstra mælk i løbet af dagen?
Han er rigtig god til at drikke af kop, - har aldrig forsøgt sutteflaske. Han bryder sig ikke om MME af kop.
Med venlig hilsen
en ammende mor