Svar: Nedtrapning af amninger - 7 mdr.
16. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Kære lillemandens mor
Amningen væk om formiddagen, præcis som du er igang med. Herefter et det faktisk lidt forskelligt, hvad der passer barn/familie bedst ...
I nogle familier sover barnet i 9 måneders alderen faktisk super godt om natten og klarer sig uden problemer med 2 amninger der, her vil det ofte være fint at amme inden middagslur og så aften og sen aften. I andre familier, fungerer det bedre at amme aften, sen aften og tidlig morgen og det er således alle amningerne om dagen der forsvinder.
I 10 måneders alderen vil det normalt være helt slut med dagamninger og der ammes enten aften og sen aften eller aften og meget tidlig morgen. I denne alder forventes barnet altså at kunne sove fra kl. 20 til f.eks. 03/04, blive ammet og sove videre, eller at blive ammet kl. 20, 23.30 og så sove til næste morgen tidlig, hvor dagen så starter med grød.
Håber dette besvarer dit spørgsmål og hjælper videre på vej, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske