Svar: Antal af måltider
19. januar 2010
Alder:
3 mdr.
Kære Helle
Hvis du producerer rigtig meget mælk og det lyder sådan, så vil det være helt fint med 5-6 amninger i døgnet. Hvis vi går ud fra at din mælk løber let til hende og hun dier effektivt, så får hun måske 200ml fra dig hver gang. Det svarer så til at hun spiser mellem 1000-1200ml i døgnet.
Hendes døgnbehov, når hun vejer 6600 gram er 1100ml = 1/6 af hendes vægt og det lyder jo helt fint i forhold til ovenstående beregning :)
Da hun trives, udvikler sig godt, virker glad og tilfreds, så må du således tro på at hun får hvad hun har behov for og at hun har en naturlig evne til at regulere sit behov. Når og hvis hendes mælkebehov skal øges, så må du gerne lægge hende hyppigere til, men hun vil sandsynligvis selv begynde at ytre ønske og behov om dette og her skal du naturligvis så følge hendes signaler og give hende brystet hun beder om:)
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske