Sove problemer - 7 mdr.

19. januar 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Sove problemer - 7 mdr.

Hej Helen,

Så har jeg endnu engang spørgsmål til dig. Dit råd omkring flaske hjalp og det lykkedes ham at tage flasken en dag da han lå på legetæppet - altså i omgivelser der ikke var "mad relateret" - tak for tippet. Han er nu udelukkende på flaske og grød da jeg skal på arbejde om 4 uger og far tager orlov.

Nu har vi problemer med at sove om aftenen. Han har altid været et meget uroligt barn. Arme og ben kører på ham og hans krop vil ikke rigtig finde ro.
Hidtil har vi kunne give ham sutten og ligge ham på siden for at prøve at få lidt ro på ham. Nu er han dog så stærk at han kæmper sig fri med det samme.

Jeg kan se på nogle af dine andre svar til andre mødre at han muligvis sover for meget i løbet af dagen. Han vågner kl ...

Annonce

... 5 og får flaske. Sover måske lidt videre til 6-6.30. Grød kl. 7. Flaske kl. 8. Puttes til formiddagslur kl. 9 når vi følger storesøster i vuggestue. Sover typisk 2 timer. Grød/mos kl. 12, flaske kl. 13.30. Puttes til lur kl. 14 og sover ca. 1½ - 2 timer. 17.30 grød/mos, 18.30 flaske, 19.30 flaske og puttes til natten.

Jeg syntes det er svært at få flere måltider ind da jeg syntes min dag er rimelig presset i forvejen med at skulle aflevere og hente min datter i vuggestue samtidig med at skulle nå at give ham en masse mad, flasker og få ham til at sove?
Om dagen falder han selv i søvn i barnevognen - jeg kører ikke med ham eller lign.

Nogle gode råd til hvordan vi får vores aften tilbage?

Venlig hilsen
En træt og irritabel mor :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg