Brev:
Sove problemer - 7 mdr.
19. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Sove problemer - 7 mdr.
Hej Helen,
Så har jeg endnu engang spørgsmål til dig. Dit råd omkring flaske hjalp og det lykkedes ham at tage flasken en dag da han lå på legetæppet - altså i omgivelser der ikke var "mad relateret" - tak for tippet. Han er nu udelukkende på flaske og grød da jeg skal på arbejde om 4 uger og far tager orlov.
Nu har vi problemer med at sove om aftenen. Han har altid været et meget uroligt barn. Arme og ben kører på ham og hans krop vil ikke rigtig finde ro.
Hidtil har vi kunne give ham sutten og ligge ham på siden for at prøve at få lidt ro på ham. Nu er han dog så stærk at han kæmper sig fri med det samme.
Jeg kan se på nogle af dine andre svar til andre mødre at han muligvis sover for meget i løbet af dagen. Han vågner kl 5 og får flaske. Sover måske lidt videre til 6-6.30. Grød kl. 7. Flaske kl. 8. Puttes til formiddagslur kl. 9 når vi følger storesøster i vuggestue. Sover typisk 2 timer. Grød/mos kl. 12, flaske kl. 13.30. Puttes til lur kl. 14 og sover ca. 1½ - 2 timer. 17.30 grød/mos, 18.30 flaske, 19.30 flaske og puttes til natten.
Jeg syntes det er svært at få flere måltider ind da jeg syntes min dag er rimelig presset i forvejen med at skulle aflevere og hente min datter i vuggestue samtidig med at skulle nå at give ham en masse mad, flasker og få ham til at sove?
Om dagen falder han selv i søvn i barnevognen - jeg kører ikke med ham eller lign.
Nogle gode råd til hvordan vi får vores aften tilbage?
Venlig hilsen
En træt og irritabel mor :-)