Svar: Puttes til natten uden amning
6. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Du ammer ikke din datter i søvn, som jeg ser det :) Du ammer din datter inden hun skal sove, hjælper hende på den måde til fysisk ro og nærhed, sikrer hendes behov for mælk og I nyder begge denne stund. Herefter bøvser hun og så læger du hende ind, hun når lige at registrere at hun ligger i sin seng og forbinder sengen med at sove og så falder hun selv i søvn.
Det lyder super fint og lige efter bogen, det er som det skal være :)
Det er normalt amningerne i ydertidspunkterne der forsvinder sidst og den allersidste amning der ryger er ofte amningen inden barnet puttes til natten. Med den alder din datter har nu, er det relevant at amme hende inden putning, sen aften, tidlig morgen og midt på dagen.
Hun skal således ikke længere ammes inden formiddagsluren, men lærer her stille og roligt at sove uden amning og du skal i stedet sætte et mellemmåltid ind. Men amningen inden putning om aftenen den hører til - til hun er 12 måneder eller mere. Hvis du ikke ønsker at amme hende så længe, så bør hun få flaske i stedet - mælken har hun brug for - og så er det som sagt trygt og dejlig for hende og så længe hun ikke er afhængig af bryst for at kunne sove i løbet af natten, så skal man ikke gøre et problem ud af det :)
Håber mine tanker giver lidt ro med på vej, fortsat god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske