Svar: Mine bryster lækker ikke

22. august 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Fie

Det er fuldstændig normalt at dine bryster ikke lækker. Nogle kvinder oplever, som du beskriver, at brysterne lækker rigtig meget, men andre oplever det stort set ikke og det lyder som om at du hører til sidstnævnte gruppe.

Du skal ikke være bange for at din datter ikke får mælk nok hos dig eller skal arbejde ekstra meget for føden. Du beskriver en datter, som tager godt fat, spiser med en fin rytme, du kan høre at hun synker, du kan se mælk i hendes mundvige og tit får hun det også i hele hovedet. Du har masser af mælk, men bare en god ventil der åbner og lukker på de rigtige tidspunkter :)

At du ikke har kunne bruge brystpumpen - det sker ...

Annonce

... for nogle kvinder. Det er som om at man blokerer for nedløbsrefleksen, når man sidder med et plastikskold og en maskine ved brystet og mælken vil bare ikke løbe. Men når barnet ligger der, så er alt mere afslappet og mælken løber naturligt. Jeg har mødt kvinder der som dig sad med mælkefyldte bryster og en brystpumpe og der kom ikke en dråbe. Når barnet så lægges til, så strømmer mælken ud og man kan tydeligt høre at mælken er der og barnet synker.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Kroppen gør nogle gange nogle ting, som vi ikke helt er herre over:) Se du på det positive, du slipper for ammeindlæg og våde skjolder på tøjet. Din datter lyder til at have det rigtig godt :)

Fortsat held og lykke!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien