Brev:
Snakke - hvornår
20. november 2007
Alder:
2 år, 3 mdr.
Snakke - hvornår
Hej brevkasse
Jeg har en skøn dreng på 2 år og 3 mdr. Han har altid været lidt bagud i sin udvikling og kravlede først da han var ca 15-16 mdr. Han begyndte at gå ca. samtidig.
For et stykke tid siden havde vores nye dagplejepædagog besøgt ham en dag i dagplejen og havde observeret, at ikke alt var som det skulle være, bl.a. sad han forkert (mere på lænden end numsen) og han lænede sig til siden i en tvillingevogn.
Efterfølgende blev han tilset at en fysioterapeut, der netop har ringet for at aftale et møde da "der var store problemer med hans motoriske og sproglige udvikling". De mener heller ikke han er social eller nysgerrig.
Vedr. sproget er jeg helt enig. Han kan ikke sige noget som helst andet end "hva det?"
Mit spørgsmål er så om vi skal være bekymrede? Kan den motoriske udvikling påvirke sproget? og hvorfor snakker han ikke endnu? (hørelsen er fin).
Vi taler meget til/med ham og læser bøger mm. og gentager altid tingene mange mange gange.
Synes han er meget nysgerrig og kvik og bestemt ikke asocial.
Håber du kan hjælpe for det har slået mig helt ud at få den besked fra dem:-(
Med venlig hilsen
Rikke