Brev:
Meget træt i vuggestuen
31. oktober 2023
Alder:
2 år
Meget træt i vuggestuen
Hej Helen.
Min datter på snart 2 år blev d. 18/9 pga flytning kørt ind i sin nye vuggstue. Hun accepterede det nye sted fra allerede første dag og virker til at stortrives. Vuggestuen fortæller hende frem som en glad pige, der elsker at udforske hele huset.
De sidste uger har hun dog udvist træthed allerede ved 10-tiden, hvorfor de putter hende. De siger, at hun gaber og søger sin sut og bamse. Når hun så har sovet, er hun igen den glade pige, der bare er klar. De ser ingen tegn på, at hun mistrives.
Hendes nye mønster bekymrer mig. Jeg har jo tidligere været bekymret for om hun kunne have autisme. Mon hun er overstimuleret i vuggestuen? Hun sover godt om natten, men måske er det alligevel indimellem “for meget” for hende derhenne?
Dog siger pædagogerne, at hun trives. Ville hun ikke være med ked af det, hvis hun havde autisme og mistrives, og det hele derfor var for meget? Hun er en meget glad - men også en bestemt pige.
Kan hendes træthed have noget at gøre med, at verden har åbnet sig for hende? Hun er meget optaget af sine omgivelser, og der kommer mere og mere sprog på hende. Hun synger, danser og laver fagter.
Herhjemme kan hun godt holde sig vågen til 11:30.
Hvad mener du?
De bedste hilsner
Mette