Tryghedssøgende barn i vuggestue

21. april 2021

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Tryghedssøgende barn i vuggestue

Kære Helen

Vores datter er nu 23 måneder og er generelt i god trivsel. Hun er glad, udadsøgende og temperamentsfuld. Herhjemme har hun meget gåpåmod, vil gerne ud og opdage og elsker opmærksomhed fra andre. Er meget lidt genert og er vild med at være sammen med mange mennesker. Hun søger selvfølgelig os nogle gange i løbet af dagen og vil gerne op, men ofte kun meget kort tid for at skulle ud og se verden.

I vuggestuen oplever de hende meget tryghedssøgende for tiden. Hun går meget ofte hen og vil holde pædagogerne i hånden eller vil sidde på dem eller op til dem. Noget vi nærmest ikke oplever herhjemme.

En dag jeg hentede hende sad hun på en gynge og græd fordi pædagogen var væk et kort sekund. Og det er ...

Annonce

... helt anderledes adfærd end hvad vi ser herhjemme. De siger at hun max kan klare at være ude 1-2 timer, så vil hun ind og at hun måske oplever de større børn som meget voldsomme. Som sagt oplever vi at hun konstant vil være ude herhjemme. Så det er en meget anderledes beskrivelse af hvad vi kender til.

Pædagogerne sagde det ikke var noget alarmerende men at de blot ville nævne det. Jeg bliver blot lidt bekymret for hvad det er der gør at hun har så anderledes en adfærd i vuggestuen. Generelt er hun glad for at komme der, og det er meget sjælendt at hun er ked af at blive afleveret.

Jeg vil gerne høre dine tanker - om det er meget normalt og ikke noget vi skal reagere på?

Med venlig hilsen
en lidt bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor