Overstimulering

31. august 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Overstimulering

Kære Helen.

Ja, så er jeg her igen :o) og ønsker meget gerne dine inputs.

Ift sidste brev er min søn nu blevet 14 uger. Og du har fuldstændig ret i dine beskrivelser fra sidste brev med at hans tryghedsbehov formentlig skyldes den (lidt for) tidlige fødsel og dermed også umodenhed. Har haft snakket det igennem med min egen sundhedsplejerske også, som mener, han er meget sensitiv. Vi har derfor også haft en ergoterapeut ude for at tjekke, der ikke umiddelbart er noget galt ifm hans brækrefleks, at han ikke vil ligge selv, ikke vil være i barnevogn, vikle m.v., hun fandt ikke umiddelbart noget galt. Vi skal også forbi Kranio-sakral-terapi - lige for at udelukke, der ikke er andre årsager til problematikken.

Grundet udmeldingen med, at han er meget sensitiv er, at han reagerer meget voldsomt ift at komme nye steder, se andre mennesker end far og jeg osv. Ergoterapeuten var ret enig, da han var enormt ked af det, efter hun skulle trykke lidt på ham.

Det er enormt svært at se ham sådan, fordi han er så mild og nem, når det bare er ham og jeg.

Vi har brugt meget tid i sengen og herhjemme ham og jeg, i vores egen lille boble og jeg tror såmænd snildt vi kan komme i ...

Annonce

... guiennes rekordbog for mest hud-til-hud kontakt ;)

Men da jeg har været meget syg af kronisk sygdom, har vi været meget hjemme (iht jeg er i risikogruppe ifm corona) og ikke fået mange besøg heller.

Alle hans behov som nærhed, kærlighed, omsorg, mad, kontakt har dermed kunne opfyldes med 100% fokus på ham og hans præmisser.

Nogle dage har vi kunne trille en lille tur rundt, hvis han har ville være med, og få gange har vi været hos bedsteforældre eller haft et lille kort besøg af dem.. Desuden har han været med mig under mine indlæggelser på sygehuset. Men vi skærmer ham meget, og lader ham helst være hos os, da han har rigeligt i at forholde sig til andet miljø.

Men så fik jeg en kommentar om, at "det er da klart han er blevet så sensitiv, når han ikke får oplevet noget" og den kommentar har ramt mig, meget hårdt..

Jeg tænker selv, at en baby på 3 mdr ikke har behov for at 'opleve' så meget andet end god kontakt med sine forældre, lege derhjemme, gå en lille tur osv.. Men er det mig, som er galt på den? Kan det være 'vores egen skyld', at han har det sådan nu? Og hvornår har de brug for at komme ud at opleve noget mere i så fald?

Det blev lidt langt..

De bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder