Hue udfordringer - nægter at have dem på!

15. oktober 2015

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Hue udfordringer - nægter at have dem på!

Hej Helen.

Har brug for lidt gode råd mht min lille pige. Hun vil simpelthen ikke have hverken alm eller elefant hue på. Hun bliver hysterisk, så snart vi nærmer os med huen, og piller den af med det samme. Til trods for vi har prøvet at lege med den, selv tage den på for at vise det ikke er farligt og tage lidt let på det. Intet virker, hun nægter at have den på.

Hun er 16 måneder nu. Vi har en hue med bindebånd, som vi har brugt siden hun ...

Annonce

... var lille og den siger hun intet til. Den er bare ved at være for lille nu og ikke varm nok. Hun har haft elefant huer på, da hun var lille - uden problemer eller nogen form for protester. Så vi er ret forvirrede over, hvorfor hun pludselig reagerer sådan.

Er der bare nogen som ikke vil have hue på, når de nu selv er i en alder, hvor de kan protestere? Og hvad pokker kan vi gøre, for at få hende til ikke at reagere sådan?

Kærlig hilsen
Frejas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os