Brev:
Lang tid om at lære at gå?
7. februar 2013
Alder:
14 mdr.
Lang tid om at lære at gå?
Hej Helen,
Vores søn på knap 14 mdr begynder snart at gå... Håber vi ..
Men jeg synes han på en måde virker lidt forsigtig?
Han har kravlet siden han var ca 9 mdr og han kravler stærkt!! ;-) Han tog sine første to skridt selv da han lige var blevet 1 år. Så gik der en uges tid så gjorde han det igen. Så gik der et par uger så tog han 5-6 skridt og begyndte at stå selv, hvis han ik lige havde opdaget at han havde sluppet grebet. Og sådan har det været længe nu, synes jeg. Han har fundet ud af at han faktisk godt kan. Og når han så lige pludselig går selv, så synes han det er så sjovt!
Men det bliver stadig kun til max 6-7 skridt. Og han gør det ikke bare af sig selv, kun hvis han fx står op af noget og jeg så siger "koooom over til moar", så slipper han efter lidt betænkningstid, går over til mig, ca 6-7 skridt og enten lader han sig falde ned i mine arme, eller også sætter han sig ned og kravler resten af vejen.
Interessen for at gå er der jo, men vi synes bare han er ret længe undervejs? Og tit vælger han jo at kravle resten af vejen, måske fordi det er det han er sikker ved?
Han elsker at gå med sin gåvogn, han går rundt om borde, i vuggestuen siger de at han går rundt hele dagen med gåvogne osv. Han har fået prewalkersko på som han bruger indendørs. Han krummer stadig tæer når jeg giver ham sko på, er det ikke noget de stopper med den dag de kan gå? Så det er måske også et tegn på at han måske fysisk ikke er klar til det endnu?
Er som sådan ikke bekymret, vil bare gerne høre dine erfaringer omkring dette?
Med vvenlig hilsen
Victors mor.