Svært ved at lege med andre

26. august 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Svært ved at lege med andre

Hej Helen.

Min kæreste og jeg har en datter på 2 år og 2 måneder, som er glad, kvik, og fuld af charme, men har haft et par uheldige år mht til pasning.

Hun har haft dagplejemor som vi flyttede fra da vi ikke var tilfredse med hende (8 mdr til 12 mdr) fra 12 mdr til 24 mdr var hun hos en dagplejemor som desværre stoppede, og er nu et nyt sted som vi er meget glade ved og dejligt hjem at være i.

Daværende sted var kun drenge fra et år til 3 år. Nuværende sted to piger, som er et par mdr yndre samt lille baby.

De mange skift har været en hård omgang og nuværende dagplejemor har bemærket at vores datter er meget nervøs for at blive efterladt, hvis dagplejemor skal ud for at hente en lille baby i barnevognen, vil vores datter med og bliver meget ulykkelig hvis ikke gør. Dertil bliver vores datter meget nemt jaloux på de andre børn, hvis de vil sidde hos dagplejemor.
Dagplejemor og jeg har talt om at dette evt skyldes de mange skift.

Derud over så har ny dagplejemor nævnt at vores datter har lidt svært ved at fungere socialt med de andre ...

Annonce

... børn. Hun kan lege godt med børnene men pludselig nive i kinden eller hvis de andre børn leger kan hun gå hen og tage legetøjet. Hun er ikke god til at dele og bliver hurtig uvenner med de andre børn. Vi har snakket om at hun skal dele, men det er meget svært for hende.
Dagplejemor fortalte at hun havde været meget obs på når hun niv, bed de andre og derved, forklaret hende at det må hun bare ikke!
Dagplejemor mener derfor at de negetive rettelser har overført vrede til de andre børn.

Når jeg henter vores datter bliver hun enten ked af det eller også vil ikke med hjem og en diskussion starter hvor hun niver et andet barn og derefter er meget ulykkelig.
Det skal dog siges først vi er enorm glade ved ny daglejemor som er meget kompetent og erfaren, samt at hun fungerer fint med andre børn hjemme hos os kun med enkelte små problemer.

Det bekymrer mig og dagplejemor at børnehavestart er lige om hjørnet og hun vil få svært blandt de andre børn.
Det piner mig med alle de skift og, at der kommer endnu et om kort tid.

Håber at høre fra dig snart.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder