Brev:
Svært ved at lege med andre
26. august 2012
Alder:
2 år, 2 mdr.
Svært ved at lege med andre
Hej Helen.
Min kæreste og jeg har en datter på 2 år og 2 måneder, som er glad, kvik, og fuld af charme, men har haft et par uheldige år mht til pasning.
Hun har haft dagplejemor som vi flyttede fra da vi ikke var tilfredse med hende (8 mdr til 12 mdr) fra 12 mdr til 24 mdr var hun hos en dagplejemor som desværre stoppede, og er nu et nyt sted som vi er meget glade ved og dejligt hjem at være i.
Daværende sted var kun drenge fra et år til 3 år. Nuværende sted to piger, som er et par mdr yndre samt lille baby.
De mange skift har været en hård omgang og nuværende dagplejemor har bemærket at vores datter er meget nervøs for at blive efterladt, hvis dagplejemor skal ud for at hente en lille baby i barnevognen, vil vores datter med og bliver meget ulykkelig hvis ikke gør. Dertil bliver vores datter meget nemt jaloux på de andre børn, hvis de vil sidde hos dagplejemor.
Dagplejemor og jeg har talt om at dette evt skyldes de mange skift.
Derud over så har ny dagplejemor nævnt at vores datter har lidt svært ved at fungere socialt med de andre børn. Hun kan lege godt med børnene men pludselig nive i kinden eller hvis de andre børn leger kan hun gå hen og tage legetøjet. Hun er ikke god til at dele og bliver hurtig uvenner med de andre børn. Vi har snakket om at hun skal dele, men det er meget svært for hende.
Dagplejemor fortalte at hun havde været meget obs på når hun niv, bed de andre og derved, forklaret hende at det må hun bare ikke!
Dagplejemor mener derfor at de negetive rettelser har overført vrede til de andre børn.
Når jeg henter vores datter bliver hun enten ked af det eller også vil ikke med hjem og en diskussion starter hvor hun niver et andet barn og derefter er meget ulykkelig.
Det skal dog siges først vi er enorm glade ved ny daglejemor som er meget kompetent og erfaren, samt at hun fungerer fint med andre børn hjemme hos os kun med enkelte små problemer.
Det bekymrer mig og dagplejemor at børnehavestart er lige om hjørnet og hun vil få svært blandt de andre børn.
Det piner mig med alle de skift og, at der kommer endnu et om kort tid.
Håber at høre fra dig snart.