Børnehavestart

14. august 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Børnehavestart

Kære Helen

Mange tak for dit sidste svar - det var rigtig rart at få dine råd ift. hvordan vi bedst håndterer selvstændigheden:-)

En anden ting, vi gerne vil spørge om din vejledning i, drejer sig om børnehavestart.

Som tidligere nævnt, har vi indtil nu passet vores datter hjemme og har nydt det rigtig meget. Vi har hver uge set andre børn til rytmik, legestue, osv. Men vi har tænkt, at hun i børnehavealderen skal have mulighed for lidt mere faste legekammerater i en børnehave. Vi har fået en plads i den ønskede børnehave, og kan starte hende op fra hun er 2 år og 8 mdr. Vi havde dog som udgangspunkt tænkt os at vente til hun var mindst 2 år og 10 mdr. (altså til 1. november). Både for at sørge for at hun er stor nok til at klare så stor en omvæltning, men også fordi hun blev storesøster her for 1½ måned siden. Vi har god mulighed for at passe hende hjemme indtil hun er 3, men er samtidig i ...

Annonce

... tvivl om hvad der er bedst for hende...

Vores overvejelser går på:

- Er hun ved at have nået en alder, hvor det er bedst at hun "hurtigst muligt" kommer ud blandt andre faste legekammerater?

- Eller er det bedst at hun er så stor som muligt før vi sender hende afsted (det er vel en ret stor omvæltning, når hun indtil nu har været hjemme??)

- Vi vil jo gerne sørge for at hun ikke kommer for tidligt afsted efter at være blevet storesøster (ikke føler at hun bliver sendt væk fordi der er kommet en lille ny). Men hvor lang tid skal der helst gå?

Den børnehave hun skal starte i består af 2 adskilte afdelinger (huse) med 2 stuer i hver (ca. 40 børn i hvert hus). Vi har god tid til at køre hende ind og har som udgangspunkt kun brug for at hun er der ca. 3-4 timer om dagen (med mindre hun selv virker til at have lyst til mere).

På forhånd 1000 tak for dit svar:-)

Bedste hilsner
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke