Brev:
Slår de andre børn, når vi henter
11. april 2012
Alder:
20 mdr.
Slår de andre børn, når vi henter
Hej Helen
Vores søn på 20 måneder slår altid et af de andre børn, når vi henter ham i vuggestuen. Han har det rigtig godt i vuggestuen, og er som regel glad, når vi henter ham - selv om han ikke altid vil med hjem, hvis han har gang i en god leg.
Men uanset, at han er glad, en god og kærlig dreng osv, så slår det sjældent fejl, at han så snart han ser os, løber hen til det nærmeste barn og slår det. Vi siger nej til ham og tager ham væk, og så vil han tit gerne hen og ae barnet, ligesom for at vise os, at han har forstået.
Hvad er det, der sker i den situation? Undersøger han, om vi tager over nu, eller om pædagogen tager konflikten? Skal han lige se, hvem der bestemmer? Eller? Jeg er ret sikker på, det er normalt, men jeg er nysgerrig på, hvad det er, der sker.
Hilsner
Maria