Pusle før sengetid

20. januar 2012

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Pusle før sengetid

Kære Helen

Vores datter, som nu er 15 mdr., har altid godt kunne lide at blive puslet på sit puslebord. Det har været et trygt og dejligt sted for hende.

Inden for den seneste måneds tid - og det har været et stigende fænomen - er hun begyndt at sige "NEJ" hver gang, vi vil pusle hende, medmindre hun har lort i bleen. Hvis det kun er en tisble - eller hun skal pusles morgen eller godnat - så vil hun IKKE.

Hvis der kun er tale en en tisble, ...

Annonce

... som skal skiftes, får hun ren ble på, stående et eller andet sted. Hvis der er lort i bleen, kommer hun selv hen, og vil skiftes, og bliver hun spurgt, om der er bummelum i bleen, svarer hun ja.

Det er sådan set ok, men det med et godnatritual er gået fløjten. Det hele er lidt for hektisk og sker under brok. Nu får hun børstet tænder af sin far, mens hun sidder på min arm. Ditto vaskes hun og får ren ble på. Hun får nattøj på inde i sengen.

Gode råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder