Brev:
Pusle før sengetid
20. januar 2012
Alder:
15 mdr.
Pusle før sengetid
Kære Helen
Vores datter, som nu er 15 mdr., har altid godt kunne lide at blive puslet på sit puslebord. Det har været et trygt og dejligt sted for hende.
Inden for den seneste måneds tid - og det har været et stigende fænomen - er hun begyndt at sige "NEJ" hver gang, vi vil pusle hende, medmindre hun har lort i bleen. Hvis det kun er en tisble - eller hun skal pusles morgen eller godnat - så vil hun IKKE.
Hvis der kun er tale en en tisble, som skal skiftes, får hun ren ble på, stående et eller andet sted. Hvis der er lort i bleen, kommer hun selv hen, og vil skiftes, og bliver hun spurgt, om der er bummelum i bleen, svarer hun ja.
Det er sådan set ok, men det med et godnatritual er gået fløjten. Det hele er lidt for hektisk og sker under brok. Nu får hun børstet tænder af sin far, mens hun sidder på min arm. Ditto vaskes hun og får ren ble på. Hun får nattøj på inde i sengen.
Gode råd.