Brev:
Sproget - 2 år, 9 mdr.
31. august 2011
Alder:
2 år, 9 mdr.
Sproget - 2 år, 9 mdr.
Hej Helen : )
Emilie går i tysk børnehave og det går fint, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvad hun mon tænker og føler når jeg afleverer hende. Ikke at der er nogen problemer overhovedet, det er bare mig som mor, der tænker og føler...: ), idet hun er i en tysk børnehave.
De siger, at hun er begyndt at snakke mere, men hvordan føler sådan en lille pige så, når de ikke "forstår", hvad hun siger. Pædagogerne ved selvfølgelig, hvordan de skal tackle de forskellige situationer, der er 18 forskellige nationaliter i børnehaven, men selvfølgelig flest tyske børn. Det er en god og dejlig børnehave : )
Jeg tror hun forstår mere tysk end vi regner med, nogle gange siger hun et ord på tysk og hun kalder mig både mor og mamma. Men vil hendes eget sprog ikke blive lidt forhindret, når der er 2 sprog, at skulle tage stilling til.
Nogle gange prøver hun at fortælle en masse og jeg spørger altid til børnehaven, når hun kommer hjem, om hun har haft en god dag, om hun har tegnet, sunget, danset, gynget etc. og så prøver hun, at fortælle, men hun mangler "ord" kan jeg se på hende, så jeg hjælper lidt og gætter lidt.
Venlig hilsen
Gitte