Tandbørstning - 2 år, 10 mdr.

31. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Tandbørstning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen : )

Det er lidt op og ned med tandbørstningen. Nogle dage går det fint : ), men andre dage "kæmper" vi lidt med Emilie. Emilie har fået alle sine mælketænder på nær en, der er halvt frembrudt, det har selvfølgelig også indflydelse.

Emilie får lov at putte tandpasta på, hvis hun har lyst, hun får lov, at børste selv lidt også, men så kommer problemet, at hun ikke vil af med tandbørsten igen og munden bliver lukket i, så ni vilde heste ikke kan få hende til at lukke op igen. Vi prøver at kildre ...

Annonce

... hende, sige noget sjovt etc. så hun ændrer humør, men nogle gange skal man virkelig "tælle til ti" : ) Nogle gange lukker hun bare munden resolut i og så kan vi ellers gøre hvad vi har lyst til, men det skal jo ikke være en kamp!

Er det fornuftigt at sige når vi får is etc.,( ikke at hun får meget slik overhovedet : )), at så skal man også have børstet tænder!?

Hun får både børstet tænder på puslebordet og i badeværelset.
Hvad gør vi for at tackle denne situation bedre og bedst?

Venlig hilsen

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland