Brev:
Tandbørstning - 2 år, 10 mdr.
31. august 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Tandbørstning - 2 år, 10 mdr.
Hej Helen : )
Det er lidt op og ned med tandbørstningen. Nogle dage går det fint : ), men andre dage "kæmper" vi lidt med Emilie. Emilie har fået alle sine mælketænder på nær en, der er halvt frembrudt, det har selvfølgelig også indflydelse.
Emilie får lov at putte tandpasta på, hvis hun har lyst, hun får lov, at børste selv lidt også, men så kommer problemet, at hun ikke vil af med tandbørsten igen og munden bliver lukket i, så ni vilde heste ikke kan få hende til at lukke op igen. Vi prøver at kildre hende, sige noget sjovt etc. så hun ændrer humør, men nogle gange skal man virkelig "tælle til ti" : ) Nogle gange lukker hun bare munden resolut i og så kan vi ellers gøre hvad vi har lyst til, men det skal jo ikke være en kamp!
Er det fornuftigt at sige når vi får is etc.,( ikke at hun får meget slik overhovedet : )), at så skal man også have børstet tænder!?
Hun får både børstet tænder på puslebordet og i badeværelset.
Hvad gør vi for at tackle denne situation bedre og bedst?
Venlig hilsen
Gitte