Brev:
Hvor meget må han sidde og stå?
27. april 2011
Alder:
4 mdr.
Hvor meget må han sidde og stå?
Hej Helen,
Min søn bliver fire måneder i næste uge. Han er meget nysgerrig og gider kun ligge på ryggen, hvis han ligger på sit aktivitetstæppe og kigger på dyrerne, der dingler ned i hovedet på ham. Han er rigtig stærk i maven, og når han sidder i sin skråstol (som er relativ ny og derfor ikke brugt ret meget), forsøger han at trække sig op at sidde. Det ser ud som om han kun bliver holdt nede af selen omkring hans mave. Han gider ikke rigtig ligge i arm, men vil rigtig gerne sidde på vores skød. Han sidder ikke selv, men bliver støttet.
Han er også rigtig glad for at stå op, igen bliver han selvfølgelig støttet - han har hverken balance eller styrke i ben eller ryg til at sidde eller stå selv. Han er rigtig glad for det og hviner og pludrer når han på den måde kan se sig omkring. Jeg nævnte dette for en veninde som med forfærdelse sagde at det må han SLET, SLET IKKE fordi hans knogler på ingen måde kan tåle at sidde eller stå. Men hvad skal jeg så gøre - han gider ikke ligge i arm, men vil gerne op og se sig omkring?
På forhånd tak for svar