Brev:
Vægt - 3 mdr.
16. november 2009
Alder:
3 mdr.
Vægt - 3 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar - jeg dobbeltammer allerede en del - og også hver anden time ... men vil prøve at holde fast i amningen hele døgnet - frem for helt at springe måltider over ... Mit mål er at de skal blive på 3 flakser dagligt indtil 7. december, hvor de bliver 4 måneder ... Herefter har jeg vænnet mig til tanken om at de nok i stigende grad bliver flaskebørn - og har besluttet, at det er OK.
Nu et andet spørgsmål. Hvad er dit syn på mine børns vækst (højde / vægt). Neonatal på Rigshospitalet og Sundhedsplejske har været tilfredse - mens jeg (i forhold til) hvad jeg læser synes, at de har taget ret lidt på?
Hvordan kan jeg forvente at deres vækst vil se ud i de kommende måneder?
Her lidt fakta
Pigens fødselsvægt var 2195 gram og 45 cm (født dag 34+2), ved termin var hun 2760 gram, mens hun tre måneder gammel var 3960 gram og 58 cm. Ved tre måneder var hendes korrigerede alder 8 uger.
Drengens fødselsvægt var 2297 gram og 44 cm (født dag 34+2), ved termin var han 2770 gram, mens han tre måneder gammel var 4420 gram og 59 cm. Ved tre måneder var hans korrigerede alder 8 uger.
I perioden 7. august (fødsel) til 5. september var de helt eller delvist på sonde kombineret med amning næsten 100 pct. modermælk - få gange lidt MME i sonden en gang per dag. Herefter fuld amning til 21. september - hvor vi begyndte med en natflaske, medio oktober kom der så endnu en flaske på og fra 6, november har vi kørt med tre daglige flasker (kl. 12, 18 og 21 - sådan cirka), idet særligt Liv ikke havde vokset helt nok
Din vurdering vil blive værdsat - set i sammenhæng med alle de andre eksperters ;-) Jeg blir jo lidt urolig, når jeg læser om alle de kæmpe babyer på 5 kg. og 3 månder; 8 kg og 4 måneder herinde ;o)
Med venlig hilsen
Marianne