Vægt - 3 mdr.

16. november 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vægt - 3 mdr.

Kære Helen

Tak for dit svar - jeg dobbeltammer allerede en del - og også hver anden time ... men vil prøve at holde fast i amningen hele døgnet - frem for helt at springe måltider over ... Mit mål er at de skal blive på 3 flakser dagligt indtil 7. december, hvor de bliver 4 måneder ... Herefter har jeg vænnet mig til tanken om at de nok i stigende grad bliver flaskebørn - og har besluttet, at det er OK.

Nu et andet spørgsmål. Hvad er dit syn på mine børns vækst (højde / vægt). Neonatal på Rigshospitalet og Sundhedsplejske har været tilfredse - mens jeg (i forhold til) hvad jeg læser synes, at de har taget ret lidt på?

Hvordan kan jeg forvente at deres vækst vil se ud i de kommende måneder?

Her lidt fakta

Pigens fødselsvægt var 2195 gram og 45 cm (født dag 34+2), ved termin var hun 2760 gram, mens hun tre måneder gammel var 3960 gram og 58 cm. Ved tre måneder var ...

Annonce

... hendes korrigerede alder 8 uger.

Drengens fødselsvægt var 2297 gram og 44 cm (født dag 34+2), ved termin var han 2770 gram, mens han tre måneder gammel var 4420 gram og 59 cm. Ved tre måneder var hans korrigerede alder 8 uger.

I perioden 7. august (fødsel) til 5. september var de helt eller delvist på sonde kombineret med amning næsten 100 pct. modermælk - få gange lidt MME i sonden en gang per dag. Herefter fuld amning til 21. september - hvor vi begyndte med en natflaske, medio oktober kom der så endnu en flaske på og fra 6, november har vi kørt med tre daglige flasker (kl. 12, 18 og 21 - sådan cirka), idet særligt Liv ikke havde vokset helt nok

Din vurdering vil blive værdsat - set i sammenhæng med alle de andre eksperters ;-) Jeg blir jo lidt urolig, når jeg læser om alle de kæmpe babyer på 5 kg. og 3 månder; 8 kg og 4 måneder herinde ;o)

Med venlig hilsen
Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor