Seperationsangst? - 14 mdr.

4. januar 2009

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Seperationsangst? - 14 mdr.

Kære Helen

Vores dejlige søn, Marius, på nu 14 mdr har fået det fint igen efter han for 2. gang har fået lagt dræn. Efter en lang periode med øre-relaerede sygdomme var vi alle trætte, men nu er hverdagen meget mere positiv igen.

Problemet, jeg vil spørge dig om, har egentlig eksisteret længe (siden han var omkring 2-3 mdr), og da det fortsætter bliver jeg bange for at han har seperationsangst.

Han var omkring 8-9 mdr før han begyndte at synes det var lidt okay at sidde hos sin mormor og morfar og siden er det blevet bedre, og nu er det okay at være hos dem, for det meste.

Men hans farmor og farfar vil han absolut ikke være hos. Han bliver enten ked af det eller helt hyserisk hvis de tager ham, og det er de rigtig kede af, hvilket jeg godt kan forstå. Især hvis jeg eller hans far befinder sig i samme rum, for så vil han over til os. Der går flere timer før de kan tage ...

Annonce

... ham over til sig uden at han hidser sig op med det samme, og det skal være imens han bliver afledt af noget spændende, ellers er han virkelig ikke meget for det.

Hans farfar, som er læge, mener at han har seperationsangst, da det jo lader til at vare ved. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne kunne hjælpe ham ud af det, for det er jo synd.
Det er da lidt rart at mærke at han altid foretrækker mig, men når vi er hos bedsteforældrene ville det da være skønt med en lille baby-pause, hvad har man ellers bedsteforædre til ;)?

Det er ikke kun bedsteforældrene han har det svært med, det er også andre mennesker. Kan det være fordi hans dagplejemor har en tendens til at være syg og holde fri mange gange hver måned og han derfor skal i gæstepleje ret tit? (Min mor, som selv er dagplejer, synes også det er alt for tit.)

Kan jeg ikke hjælpe ham med at være mere tryg ved dem?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2