Brev:
Seperationsangst? - 14 mdr.
4. januar 2009
Alder:
14 mdr.
Seperationsangst? - 14 mdr.
Kære Helen
Vores dejlige søn, Marius, på nu 14 mdr har fået det fint igen efter han for 2. gang har fået lagt dræn. Efter en lang periode med øre-relaerede sygdomme var vi alle trætte, men nu er hverdagen meget mere positiv igen.
Problemet, jeg vil spørge dig om, har egentlig eksisteret længe (siden han var omkring 2-3 mdr), og da det fortsætter bliver jeg bange for at han har seperationsangst.
Han var omkring 8-9 mdr før han begyndte at synes det var lidt okay at sidde hos sin mormor og morfar og siden er det blevet bedre, og nu er det okay at være hos dem, for det meste.
Men hans farmor og farfar vil han absolut ikke være hos. Han bliver enten ked af det eller helt hyserisk hvis de tager ham, og det er de rigtig kede af, hvilket jeg godt kan forstå. Især hvis jeg eller hans far befinder sig i samme rum, for så vil han over til os. Der går flere timer før de kan tage ham over til sig uden at han hidser sig op med det samme, og det skal være imens han bliver afledt af noget spændende, ellers er han virkelig ikke meget for det.
Hans farfar, som er læge, mener at han har seperationsangst, da det jo lader til at vare ved. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne kunne hjælpe ham ud af det, for det er jo synd.
Det er da lidt rart at mærke at han altid foretrækker mig, men når vi er hos bedsteforældrene ville det da være skønt med en lille baby-pause, hvad har man ellers bedsteforædre til ;)?
Det er ikke kun bedsteforældrene han har det svært med, det er også andre mennesker. Kan det være fordi hans dagplejemor har en tendens til at være syg og holde fri mange gange hver måned og han derfor skal i gæstepleje ret tit? (Min mor, som selv er dagplejer, synes også det er alt for tit.)
Kan jeg ikke hjælpe ham med at være mere tryg ved dem?