Brev:
Opkastninger mange gange
12. april 2008
Alder:
4 mdr.
Opkastninger mange gange
Hej Helen
Vores Nikolai på 4½ mdr. er begyndt at kast meget op. Det har stået på de sidste 3 uger. Det er virkelig eksplosions agtigt og mange gange om dagen. Det kan være umiddelbart efter amning eller der kan også være gået noget tid efter amningen. Nikolai vejer 8,5 kg / 70 cm, så han vokser meget fint. Jeg ammer ham, men for 2½ uge siden startede jeg med rismelsgrød. Han er nu nået op på ½ dl. om middagen og jeg vil gerne starte op på at give ham grød eller mos om aftenen også, da han virker meget sulten, og vågner 4-5 gange i løbet af natten, hvoraf jeg nok ammer ham de 3-4 gange. (Det er i perioden fra kl. 20-06)
Men det bekymrer mig, at han kaster så meget op. Jeg mener at opkastningerne startede inden jeg begyndte på grød, og den første uge, fik han ikke ret meget 2-5 skefulde. Før påske blev han forkølet og han er stadig lidt tæt i næsen, hvilket jeg specielt kan høre, når jeg ammer ham, men han har ingen feber (det havde han en enkelt dag i påsken). Jeg synes han er lidt rød/mørk under øjnene - ja nu nævner jeg bare lidt forskelligt, så du måske bedre kan give mig et bud på, hvad der er galt.
Jeg har ikke været hos lægen endnu - har indtil videre ikke følt den store forståelse hos min læge i forbindelse med at Nikolai havde kolik de første 3 mdr. (som hun sagde - han er helt normal), men man kommer hurtigt til at føle sig overpylret.
Jeg ammer ham ca. hver anden time, jeg havde i en periode held til at strække den 2½ - 3 timer, men de sidste 14 dage er han blevet mere sulten.
Ser frem til at høre fra dig.
Hilsen
Susanne