Brev:
Lymfangiom - 16 mdr.
8. november 2007
Alder:
16 mdr.
Lymfangiom - 16 mdr.
Hej
Jeg har ikke et spørgsmål. Men kan fortælle lidt om min søn på 16 mdr. som også har sygdommen lymfangiom.
William er født med en fortykkelse i venstre øjenlåg. Inde i selve øjet var der røde mærker, men disse blev med tiden mere klare og cystiske. På sygehuset mente man at det var tårer kanalen der ikke var udviklet. Efter flere besøg hos øjenlæge og sygehus, blev vi sendt videre til Århus Universitetshospital, hvor vi blev henvist til en børneøjenlæge. Efter flere undersøgelser ved øjenlægen, blev William sendt til en MR-skanning, hvilket gav et svar på at det var en hæmangiom. Øjenlægen oplyste os om at det var noget William skulle vokse fra. Men hun ville alligevel sende ham videre til en plastikkirug, p.g.a at øjenlåget hang meget. Og så afsted igen til Århus, hvor vi så fik en hammer i hovedet, da han fortalte at det evt. kunne være en lymfangiom istedet for en hæmangiom.
Det blev så aftalt at William skulle opereres i oktober i år. William er så her den 31. oktober blevet opereret, hvor man har gået ind og fjernet den godartet svulst og de fremmedelegmer der sad i øjet. Operationen gik rigtig godt - William fik en stort sæbeøje, som allerede nu er ved at være rigtigt pænt igen. I morgen skal vi til Århus - hvor lægen skal se på Williams øje. Hvilket svar vi får er uvist - men vi er klar over at det allerede kan være kommet igen, da lægen har oplyst os om at det er meget svært at operere. Jeg vil skrive igen når jeg har noget nyt.
Med venlig hilsen
C & William