Feberrystelser, forkølelse, og meget andet

20. august 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Feberrystelser, forkølelse, og meget andet

Kære Helen

Vores datter på et år har nu i ca. fire uger været voldsomt forkølet, uden at vi har kunnet se nogen bedring. (Hun er lige begyndt i vuggestue). Efter ca. to uger begyndte hun at hoste meget om natten, og vi gik derfor til læge tirsdag i sidste uge, der konstaterede lidt besværet vejrtrækning, og ordinerede Airomir i spacer i ca. 10 dage. Min mand er astmatiker, og vores datter er derfor også disponeret herfor.

I fredags - dvs. tre dage efter hun var begyndt på astma-medicin - fik hun midt om natten pludseligt feberkramper - hun rystede over hele kroppen, og kunne tydeligvis ikke selv kontrollere bevægelserne. Hun var ved bevidsthed hele tiden, og vendte heller ikke det hvide ud af øjnene, men hun var bleg, tydeligt blå om læberne, og marmoreret. Vi fik tilkaldt en ambulance, og lægen, der blev sendt med ambulancen, så hende, mens hun krampede. Hun mente at der var tale om feber-kramper, og vi blev indlagt på vores lokale børneafdeling.

Allerede i ambulancen holdt vores datter op med at krampe, og begyndte at ...

Annonce

... smile til folk etc, men var meget meget træt. Vi blev indlagt til observation, men udskrevet nogle timer senere efter at være blevet undersøgt, med beskeden om at når hun havde været ved bevisthed hele tiden, og ikke havde vendt det hvide ud af øjnene, så var det blot feber-rystelser, der var opstået fordi hendes temperatur var steget voldsomt. Ikke destomindre mente ambulance-lægen jo at det var rigtige kramper, og hun var som sagt både blå og marmoreret.

I løbet at weekenden har hendes temperatur svinget mellem 36.5 og 39.8, så det er tydeligt at der er noget i vejen, men umiddelbart er hun bare forkølet. Vi skal til læge i morgen med hende, og jeg håber at der vil blive taget en blodprøve for at udelukke infektion.

Men tør du, på baggrund af ovenstående ovenstående, spå om det har været kramper, eller bare rystelser? Hvis det var kramper, er det jo ikke så godt, for jeg kan se at hun så er disponeret for at få dem igen.

Håber du kan kaste lidt lys over vores forvirring.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Ingrids mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre