Brev:
Feberrystelser, forkølelse, og meget andet
20. august 2007
Alder:
12 mdr.
Feberrystelser, forkølelse, og meget andet
Kære Helen
Vores datter på et år har nu i ca. fire uger været voldsomt forkølet, uden at vi har kunnet se nogen bedring. (Hun er lige begyndt i vuggestue). Efter ca. to uger begyndte hun at hoste meget om natten, og vi gik derfor til læge tirsdag i sidste uge, der konstaterede lidt besværet vejrtrækning, og ordinerede Airomir i spacer i ca. 10 dage. Min mand er astmatiker, og vores datter er derfor også disponeret herfor.
I fredags - dvs. tre dage efter hun var begyndt på astma-medicin - fik hun midt om natten pludseligt feberkramper - hun rystede over hele kroppen, og kunne tydeligvis ikke selv kontrollere bevægelserne. Hun var ved bevidsthed hele tiden, og vendte heller ikke det hvide ud af øjnene, men hun var bleg, tydeligt blå om læberne, og marmoreret. Vi fik tilkaldt en ambulance, og lægen, der blev sendt med ambulancen, så hende, mens hun krampede. Hun mente at der var tale om feber-kramper, og vi blev indlagt på vores lokale børneafdeling.
Allerede i ambulancen holdt vores datter op med at krampe, og begyndte at smile til folk etc, men var meget meget træt. Vi blev indlagt til observation, men udskrevet nogle timer senere efter at være blevet undersøgt, med beskeden om at når hun havde været ved bevisthed hele tiden, og ikke havde vendt det hvide ud af øjnene, så var det blot feber-rystelser, der var opstået fordi hendes temperatur var steget voldsomt. Ikke destomindre mente ambulance-lægen jo at det var rigtige kramper, og hun var som sagt både blå og marmoreret.
I løbet at weekenden har hendes temperatur svinget mellem 36.5 og 39.8, så det er tydeligt at der er noget i vejen, men umiddelbart er hun bare forkølet. Vi skal til læge i morgen med hende, og jeg håber at der vil blive taget en blodprøve for at udelukke infektion.
Men tør du, på baggrund af ovenstående ovenstående, spå om det har været kramper, eller bare rystelser? Hvis det var kramper, er det jo ikke så godt, for jeg kan se at hun så er disponeret for at få dem igen.
Håber du kan kaste lidt lys over vores forvirring.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Ingrids mor