Lægeskræk

27. juni 2007

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Lægeskræk

Hej Helen

Min dreng på 16½ mdr er blevet så bange for læger. Jeg mener selv, at det startede da han for nogle mdr siden fik podet nogle sår for at se om det var børnesår. Og det gjorde lidt ondt på ham. Lige siden har han været stiv af skræk hver gang vi nærmer os en læge. Han er bange, selv om det ikke gør ondt på ham.

Han har endnu ikke fået sin MFR-vaccination, det skal han på mandag. Jeg frygter lidt, hvordan det kommer til at gå!!

Han var til fotograf i vuggestuen forleden, hvor han ikke ville sidde alene på en stol, var helt ulykkelig og græd - han var nok bange ...

Annonce

... for at fotografen ville gøre et eller andet ved ham. Så det endte med at jeg blev nødt til at sidde med ham på skødet, mens billedet blev taget.

Jeg kan ikke se jeg kan gøre andet end at være der med ham, tale beroligende til ham og være klar med sutten. Men jeg er nødt til at holde ham hver gang lægen bare rører ved ham. Han skal nemlig have tjekket hjertet på mandag også, fordi han har mislyd på hjertet, og til august skal han til undersøgelse på Rigshospitalet, så der er et par omgange, som han skal igennem.

Kan man gøre noget ved hans lægeskræk?

Venlig hilsen
Poula

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder