Brev:
Lægeskræk
27. juni 2007
Alder:
16 mdr.
Lægeskræk
Hej Helen
Min dreng på 16½ mdr er blevet så bange for læger. Jeg mener selv, at det startede da han for nogle mdr siden fik podet nogle sår for at se om det var børnesår. Og det gjorde lidt ondt på ham. Lige siden har han været stiv af skræk hver gang vi nærmer os en læge. Han er bange, selv om det ikke gør ondt på ham.
Han har endnu ikke fået sin MFR-vaccination, det skal han på mandag. Jeg frygter lidt, hvordan det kommer til at gå!!
Han var til fotograf i vuggestuen forleden, hvor han ikke ville sidde alene på en stol, var helt ulykkelig og græd - han var nok bange for at fotografen ville gøre et eller andet ved ham. Så det endte med at jeg blev nødt til at sidde med ham på skødet, mens billedet blev taget.
Jeg kan ikke se jeg kan gøre andet end at være der med ham, tale beroligende til ham og være klar med sutten. Men jeg er nødt til at holde ham hver gang lægen bare rører ved ham. Han skal nemlig have tjekket hjertet på mandag også, fordi han har mislyd på hjertet, og til august skal han til undersøgelse på Rigshospitalet, så der er et par omgange, som han skal igennem.
Kan man gøre noget ved hans lægeskræk?
Venlig hilsen
Poula