Brev:
Fladt baghoved og klemt nakkehvirvel
28. april 2007
Alder:
3 mdr.
Fladt baghoved og klemt nakkehvirvel
Kære Helen
Jeg har en dreng på 3 mdr der har noget vrøvl med sin nakkehvirvel.
Det startede med at han kun vil se til venstre da han var 1 mdr gammel, lige meget om jeg lagde ham om på højre side. Vi har været til kiropraktor. Han sagde at han havde en klemt nakkehvirvel. Der var vi 2 gange. Herefter holdt problemet op i et kort stykke tid. Kiropraktoren ville dog ikke gøre mere ved ham, da problemet opstod igen. Han sagde at fejlen ikke var en graverende fejl.
Da jeg ikke kunne leve med den udmelding har jeg været på osteopatisk klinik i lumsås. Her har han fået 2 behandlinger og skal have en 3. d. 8 maj. Osteopaten sagde at den klemte nakkehvirvel også relaterede til hans forstoppelse. Hvilket gør at jeg nu giver ham laktulose. Forstoppelsen er vi gud ske lov sådan nogenlunde ved at have bugt med.
Problemet er nu, at han stadig helst vi se mod venstre og er ved at få fladt baghoved og er helt flad på venstre side. De puder jeg ligger om i ryggen på ham, kan han få skubbet så han kigger mod venstre 5 minutter efter at jeg har lagt ham.
Jeg er ved at være lidt desperat for jeg vil jo ikke have at min dreng får et misformet hoved. Jeg har endda købt en specialpude til ryggen, så han skulle ligge på siden, uden at trille om på maven, men den kan han også skubbe til.
Han er ikke så god til at ligge på maven endnu, men hvis han er vågen sidder jeg for det meste med ham på armen og ellers prøver jeg at få ham til at se til højre, hvilket stadig er meget svært. Han interesserer sig overhovedet ikke for det legetøj jeg kommer med og heller ikke det under hans aktivitetstæppe. Så det er lidt svært at få hans halsmuskler i højre side trænet op. *suk
Kan et fladt baghoved rette sig op senere hen, hvis jeg ikke får bugt med det nu og har du ellers nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre. For lige nu aner jeg ikke hvad jeg kan gør mere.
Mange hilsener
Tanja