Fladt baghoved og klemt nakkehvirvel

28. april 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Fladt baghoved og klemt nakkehvirvel

Kære Helen

Jeg har en dreng på 3 mdr der har noget vrøvl med sin nakkehvirvel.

Det startede med at han kun vil se til venstre da han var 1 mdr gammel, lige meget om jeg lagde ham om på højre side. Vi har været til kiropraktor. Han sagde at han havde en klemt nakkehvirvel. Der var vi 2 gange. Herefter holdt problemet op i et kort stykke tid. Kiropraktoren ville dog ikke gøre mere ved ham, da problemet opstod igen. Han sagde at fejlen ikke var en graverende fejl.

Da jeg ikke kunne leve med den udmelding har jeg været på osteopatisk klinik i lumsås. Her har han fået 2 behandlinger og skal have en 3. d. 8 maj. Osteopaten sagde at den klemte nakkehvirvel også relaterede til hans forstoppelse. Hvilket gør at jeg nu giver ham laktulose. Forstoppelsen er vi gud ske lov sådan nogenlunde ved at have bugt med.

Problemet er nu, at han stadig helst vi se mod venstre og er ved at få fladt baghoved og er helt flad på venstre side. De ...

Annonce

... puder jeg ligger om i ryggen på ham, kan han få skubbet så han kigger mod venstre 5 minutter efter at jeg har lagt ham.
Jeg er ved at være lidt desperat for jeg vil jo ikke have at min dreng får et misformet hoved. Jeg har endda købt en specialpude til ryggen, så han skulle ligge på siden, uden at trille om på maven, men den kan han også skubbe til.

Han er ikke så god til at ligge på maven endnu, men hvis han er vågen sidder jeg for det meste med ham på armen og ellers prøver jeg at få ham til at se til højre, hvilket stadig er meget svært. Han interesserer sig overhovedet ikke for det legetøj jeg kommer med og heller ikke det under hans aktivitetstæppe. Så det er lidt svært at få hans halsmuskler i højre side trænet op. *suk

Kan et fladt baghoved rette sig op senere hen, hvis jeg ikke får bugt med det nu og har du ellers nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre. For lige nu aner jeg ikke hvad jeg kan gør mere.

Mange hilsener
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina