Brev:
Dræn?
11. oktober 2006
Alder:
13 mdr.
Dræn?
Hej Helen
Vores datter på 13 måneder har været ofte syg igennem de sidste 2 måneder (vuggestuestart). Hun får nu igen penicillin på grund af mellemørebetændelse. Hun er behandlet for det 3 gange, første gang i forbindelse med en forkølelse i forsommeren (maj/juni).
Vi opdagede det ved at hun skreg meget voldsomt om natten og hun havde feber. 14 dage efter behandlingens start var hun til egen læge der konstaterede væske i øret. Ved den efterfølgende kontrol var det væk.
For 2 uger siden fik hun igen feber efter en uges forkølelse og efter en tur hos vagtlægen penicillinbehandling 1 uge. Efter en uges pause igen feber og vagtlæge, denne gang rød i øre og hals med hævede hals og nakkekirtler og er nu i behandling igen.
De 2 sidste gange har ikke været så voldsomme som første gang på den måde at skrigeturerne om natten var af kortere varighed og 1-2 gange pr nat.
Vores omgangskreds spørger nu om hun skal have dræn og derfor vil vi gerne samle lidt information om det.
Ud over disse 3 gange penicillin mod mellemørebetændelse har hun fået penicillin mod halsbetændelse for 2 måneder siden.
Jeg er selv ørebarn men har ikke haft dræn og har ikke haft høreproblemer, så for mig er mellemørebetændelse ikke ensbetydende med dræn, men jeg vil på den anden side ikke udelukke det, hvis det er en god behandlingsform.
Det skal siges at vi ikke har observeret ændring i forhold til hendes hørelse, hun er måske lidt mere afdæmpet når hun er syg, men det er vel ikke så mærkeligt.....
Jeg kunne godt tænke mig at høre din erfaring med dette.
Med venlig hilsen
Molly