Brev:
Vil pludselig ikke tage sutten, men vil gerne have den!
26. oktober 2012
Alder:
17 mdr.
Vil pludselig ikke tage sutten, men vil gerne have den!
Hej Helen.
Nu presser et endnu et spørgsmål sig på.
Olivia ville pludselig igår torsdag ikke have sin sut i munden. Jeg tænkte først at den måske ikke lige smagte så godt, så den blev kogt og skyllet. Men hun ville stadig ikke have den i munden og hun blev ved med at spørge efter den. Hun har været næsten afhængig af den, det sidste meget lange stykke tid, og når hun ikke havde den, gik hun og sagde "sjuti, sjuti" og det gør hun stadig idag også, men når jeg så vil give hende den, ryster hun bare på hovedet og siger nej. Og det er jo for så vidt fint nok, hvis hun vil af med den, jeg synes dog det er lidt tidligt for den er jo rigtig god til at trøste, når hun er ked eller træt.
Problemet er bare at hun nu skal gåes/vugges i søvn om aftenen og hun skriger stadig helt hysterisk, selv når hun er hos mig eller min mand. Hvis vi ligger hende i sengen rejser hun sig og skriger endnu mere. Men hun vil IKKE have sutten????!!!
Vi tog til tandlægen imorges, da vi har haft på fornemmelsen de sidste knap 14 dage, at hun måske havde ondt i munden, fordi hun tit har virket som om hun havde hår i munden og samtidig putter fingrerne i munden og siger "av". Det gør hun stadig rigtig meget. Tandlægen sagde at hun havde 6 tænder der er lige ved at poppe frem og 2 der lige er komme frem. Jeg havde godt selv lagt mærke til dette, men sutten er jo ikke ved kindtænderne og det er dem der er ved at komme frem.
Har du nogen bud på hvad det kan skyldes og hvad vi evt. kan gøre. Jeg har prøvet at skylle den i koldt vand lige inden jeg giver hende den, men det hjælper ikke:-(
Og igen, hvis hun vil af med den er det jo bare sådan, men når hun ikke kan falde i søvn uden og stadig går og kalder efter den, er hun jo ikke klar.
Den ligger frit tilgængeligt for hende på sofabordet eller gulvet, så hun bare kan tage den hvis hun vil.
Hilsen Charlotte