Brev:
Eksem omkring munden
26. oktober 2012
Alder:
4 år
Eksem omkring munden
Hej Helen
Er snart ved at være desperat.. min søn er lige fyldt 4 år og har altid været plaget af rødmen/spættet hud/tørhed omkring munden.. Det er især slemt nu her hvor det bliver koldt og tørt i vejret... de sidste dage er gået med at smøre igen og igen og lige lidt hjælper det. Jeg har spurgt lægen. men han siger det bare skal smøres engang i mellem. Ikke meget hjælp at hente der! :-/
Min dreng tører meget munden med ærmet, en dum vane, og det gør det jo ikke bedre. Troede at når han kom af med sutten (i foråret) det ville blive bedre men nej.. vi har prøvet alt; vaseline creme, kopattesalve og tykke cremer generelt, læbepomade. Nu har jeg købt en dyr creme på apoteket til sårheling, hjælper heller ikke... han bliver også rød, hvis han spiser frugt, så tænker jo nok det er noget allergi. Men det ser bare forfærdelig ud ,når det er slemt som nu og jo mere rød jo mere klør han sig, så en rigtig dum situation. Børnehaven har fået besked på at smøre også men de får det ikke gjort... håber du har et godt bud?
Majbritt