Brev:
3 år søvnapnø, opkast og vægttab
14. juli 2004
Alder:
3 år
3 år søvnapnø, opkast og vægttab
Min datter har gennem det sidste år tabt et kg. Lægen sagde dette var foresaget af slimdannelse fra polypper der kommer ned i mavesækken og giver falsk mæthedsfornemmelse.
Hun har altid "snorket", men De sidste to mdr begyndte hun at hive voldsomt efter vejret - så brystkassen bogstaveligt talt sank sammen. Under denne hiven bliver hun totalt gennemsvedt og kaster op, typisk mellem 1 og 3 timer efter hun er faldet i søvn.
Efter "specialistbesøg" blev hun for 2 uger siden indlagt og polypperne fjernet (meget store iflg kirurg) - men ikke mandler samtidigt der ligeledes er meget store (samme kirurg - jeg er tror dette er en fejl).
Han har givet tre versioner for hvorfor mandlerne ikke blev fjernet:
1. ikke nok bedøvelse til også at fjerne mandlerne grundet fejlkommunikation til operationssalen)
2. Vi kom tilbage efter 6 dage med samme problemer, ny undersøgelse, nu siger han mandlerne er betændte på bagsiden, men at de er så store at man risikerer at hun ikke kan få luft u. operationen (?!) Desuden er hendes mund er for lille til at operere - jeg spørger hvordan kunne de så fjerne polypperne ?
Version tre kan jeg oprigtig talt ikke huske på stående fod
Hver version slutter med kommentar om "at tage hende ud til vandet i 2 uger, så skal alt nok blive godt igen."
Hun fik antibiotika i 8 dage efter konstatering af betændelse bagpå mandlerne. Det er nu slut og nu er vi tilbage til, hvor vi begyndte med samme søvn/vejrtrækningsproblem og opkast hver nat!
Der er forfærdeligt at observere og være magtløs.
Hun har mindre besvær hvis hun ligger på siden, men jeg er nødt til at flytte lidt på hende repetetivt at sikre at hun trækker vejret nogenlunde dog altid besværet.
Er løsningen at fjerne mandlerne?
Jeg fik fjernet mandler og polypper og de var store - sover fint den dag idag og er 38.
Venligst et hurtigt svar om muligt.
På forhånd tak
Jesper Kock-Petersen