Ørebarn uden at være det

21. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Ørebarn uden at være det

Hej Helen..

Er jeg bare helt forkert på den, ved at have trukket tiden?

Vi er åbentbart forældre til et ørebarn, eller dvs et ørebarn uden nogen former for symptomer overhovedet :S

Historien er at lillesøster havde på det her tidspunkt sidste år en tur med en 2 dages feber og snot.. ganske alm og ikke noget pyller ud over at feberen var lidt høj..
I løbet af den næste månedstid bemærkede vi at det nogle gange så ud som om der løb lidt fra hendes ene øre.. hvilket vi så fik checket, og det viste sig så at hun havde symptomfri mellemørebetændelse..

Hun fik behandling, og skulle så til efterfølgende kontrol... hvor ørelægen allerede presse mig for at sætte dræn i hende fordi der var væske på begge ører..
Men jeg ville gerne se tiden an, fordi hendes storebror også havde væske på det ene øre og uden symptomer og det forsvandt selv..

Hun har ikke haft mellemørebetændelse mere end den ene gang... er ikke mere forkølet en normalt... sover som en sten, og har sovet igennem siden hun var 5 mdr.. er langt fremme sprogligt og snakker allerede nu i 5 ords ...

Annonce

... sætninger...
Så der er jo INTET der indikerer at hun har gener af væsken.. hvilket jeg jo tydeligt kan se at ørelægen ikke tror på når jeg er derinde...

Ved den sidste kontrol blev ørelægen nærmest pigesur for jeg ikke har villet have dræn i hende endnu.. og det der sansynligvis gør at hun får dræn i nu, er at trommehinderne kan tage skade af at der står væske derinde for længe... så har en tid ved en anden læge om et par uger..

Men med vores erfaring fra storebror, det faktum at hun INGEN gener har overhovedet, at jeg har hørt så mange hvor de skide dræn falder ud i tide og utide, at hun skal i narkose og at vi jo også går fast til svømning hvilket, efter research på nettet, ser ud til at være muligt/umuligt alt efter ørelægens religion... så har vi set tiden an ..

Heh som du kan fornemme er jeg en anelse frustreret over det her, og du kan jo nok ikke sige så meget fra eller til... men vil egentligt bare høre dit bud på om det er ok at holde på sin forældrefornemmelse overfor en ørelæge, der sansynligvis får tilskud hver gang han sætter dræn i et barn..

På forhånd tak
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder