Brev:
Ørebarn uden at være det
21. oktober 2010
Alder:
2 år
Ørebarn uden at være det
Hej Helen..
Er jeg bare helt forkert på den, ved at have trukket tiden?
Vi er åbentbart forældre til et ørebarn, eller dvs et ørebarn uden nogen former for symptomer overhovedet :S
Historien er at lillesøster havde på det her tidspunkt sidste år en tur med en 2 dages feber og snot.. ganske alm og ikke noget pyller ud over at feberen var lidt høj..
I løbet af den næste månedstid bemærkede vi at det nogle gange så ud som om der løb lidt fra hendes ene øre.. hvilket vi så fik checket, og det viste sig så at hun havde symptomfri mellemørebetændelse..
Hun fik behandling, og skulle så til efterfølgende kontrol... hvor ørelægen allerede presse mig for at sætte dræn i hende fordi der var væske på begge ører..
Men jeg ville gerne se tiden an, fordi hendes storebror også havde væske på det ene øre og uden symptomer og det forsvandt selv..
Hun har ikke haft mellemørebetændelse mere end den ene gang... er ikke mere forkølet en normalt... sover som en sten, og har sovet igennem siden hun var 5 mdr.. er langt fremme sprogligt og snakker allerede nu i 5 ords sætninger...
Så der er jo INTET der indikerer at hun har gener af væsken.. hvilket jeg jo tydeligt kan se at ørelægen ikke tror på når jeg er derinde...
Ved den sidste kontrol blev ørelægen nærmest pigesur for jeg ikke har villet have dræn i hende endnu.. og det der sansynligvis gør at hun får dræn i nu, er at trommehinderne kan tage skade af at der står væske derinde for længe... så har en tid ved en anden læge om et par uger..
Men med vores erfaring fra storebror, det faktum at hun INGEN gener har overhovedet, at jeg har hørt så mange hvor de skide dræn falder ud i tide og utide, at hun skal i narkose og at vi jo også går fast til svømning hvilket, efter research på nettet, ser ud til at være muligt/umuligt alt efter ørelægens religion... så har vi set tiden an ..
Heh som du kan fornemme er jeg en anelse frustreret over det her, og du kan jo nok ikke sige så meget fra eller til... men vil egentligt bare høre dit bud på om det er ok at holde på sin forældrefornemmelse overfor en ørelæge, der sansynligvis får tilskud hver gang han sætter dræn i et barn..
På forhånd tak
Rikke