Brev:
Næseblod
5. august 2010
Alder:
3 år
Næseblod
Hej Helen.
Min datter på snart 3 år er to gange med et par ugers mellemrum vågnet om natten med næseblod. Ikke mere end, at det nærmest var holdt op med at bløde, da jeg kom ind til hende.
Hun er ikke forkølet, og hun piller aldrig næse. Har ikke allergi eller lignende som kunne tænkes at irritere næsen. Når hun får en skramme på knæet, stopper blodet straks med at bløde. Her er meget støvet og tørt p.t., og vi får allesammen en masse bussemænd af det, så det har hun nok også.
Mit spørgsmål er - er det noget jeg skal bekymre mig om og evt. tage hende til læge med? Vil helst undgå lægerne her, da de ofte overbehandler. Eller er det meget almindeligt, at børn får næseblod om natten uden synlig grund?
Jeg fik selv brændt de små blodkar i næsen som barn, da jeg let fik næseblod - også om natten. Så ud fra min egen erfaring er der ikke noget at bekymre sig om. Men jeg vil jo gerne høre din mening...
Har iøvrigt lige sagt til min mand, at jeg kunne få lyst til at få et barn mere, bare for at kunne blive ved med at skrive til dig. Det er så hyggeligt... :-)
Nyd sommeren.
Knus,
L