Mellemørebetændelse, penicillin og dræn

2. februar 2010

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Mellemørebetændelse, penicillin og dræn

Hej igen

Min dreng på nu 16 måneder har været meget syg siden december måned. Han har fået penicillin ca. 6 gange i sit korte liv, hvoraf 3 af gangene er i den sidste 1½ måneds tid - han har haft mellemørebetændelse 3 gange siden jul - når knap nok at stoppe med penicillinkuren før han skal starte en ny.

Han startede på nr. 3 for 5 dage siden og i går fik han feber - idag 39.4 - var til læge i morges som siger det er en virus han har fået oveni + han har hævede mandler!!! behøver jeg at sige VI stadig er TRÆTTE!!! Nu skal vi til kontrol med ham i uge 7 og måske skal han ha dræn.

Jeg har bare hørt, at man helst skal undgå at ligge børn i fuld narkose før de er 3 år - så er lidt nervøs over at det skal ske hos en ørelæge hvor der ikke ligefrem er flere fagpersoner til at holde øje med ham. Kan alle tåle narkosen?
Kan han være blevet immun overfor penicillin - tror du vi skal hive ham ud af vuggestuen og over i dagplejen? Jeg har ...

Annonce

... spurgt om de vil lade ham sove indenfor i vuggestuen ( da han har ml. ørebetændelse for 3. gang ) er bange for han står i træk - men det kan de ikke siger de - så skal han sove hjemme!

Smitter mellemørebetændelse? tænker om jeg ikke lader ham hjemme længe nok inden jeg sender ham afsted til infektionsbomben = vuggestuen:-) jeg har prøvet at læse mig frem til det - har set den bog du anbefaler - men ved du det? og må de stå udenfor at sove når de har det?

Går pt. til psykolog som siger, at det kan være psykisk betinget at have mellemørebetændelse - dvs et tegn på at han ikke har det godt i vuggestuen !!- hun spurgte, hvordan han havde det der og hvordan han tog det når jeg tog afsted?? jeg synes personligt, det lyder som det rene vrøvl. Men han græder stadig den dag idag hver gang jeg går ( har været der i nu ½ år) - men jeg ved han har det godt der og vi er rigtig glade for stedet.

Har du hørt noget om det?
10 spørgsmål til professoren:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger