Brev:
Mellemørebetændelse, penicillin og dræn
2. februar 2010
Alder:
16 mdr.
Mellemørebetændelse, penicillin og dræn
Hej igen
Min dreng på nu 16 måneder har været meget syg siden december måned. Han har fået penicillin ca. 6 gange i sit korte liv, hvoraf 3 af gangene er i den sidste 1½ måneds tid - han har haft mellemørebetændelse 3 gange siden jul - når knap nok at stoppe med penicillinkuren før han skal starte en ny.
Han startede på nr. 3 for 5 dage siden og i går fik han feber - idag 39.4 - var til læge i morges som siger det er en virus han har fået oveni + han har hævede mandler!!! behøver jeg at sige VI stadig er TRÆTTE!!! Nu skal vi til kontrol med ham i uge 7 og måske skal han ha dræn.
Jeg har bare hørt, at man helst skal undgå at ligge børn i fuld narkose før de er 3 år - så er lidt nervøs over at det skal ske hos en ørelæge hvor der ikke ligefrem er flere fagpersoner til at holde øje med ham. Kan alle tåle narkosen?
Kan han være blevet immun overfor penicillin - tror du vi skal hive ham ud af vuggestuen og over i dagplejen? Jeg har spurgt om de vil lade ham sove indenfor i vuggestuen ( da han har ml. ørebetændelse for 3. gang ) er bange for han står i træk - men det kan de ikke siger de - så skal han sove hjemme!
Smitter mellemørebetændelse? tænker om jeg ikke lader ham hjemme længe nok inden jeg sender ham afsted til infektionsbomben = vuggestuen:-) jeg har prøvet at læse mig frem til det - har set den bog du anbefaler - men ved du det? og må de stå udenfor at sove når de har det?
Går pt. til psykolog som siger, at det kan være psykisk betinget at have mellemørebetændelse - dvs et tegn på at han ikke har det godt i vuggestuen !!- hun spurgte, hvordan han havde det der og hvordan han tog det når jeg tog afsted?? jeg synes personligt, det lyder som det rene vrøvl. Men han græder stadig den dag idag hver gang jeg går ( har været der i nu ½ år) - men jeg ved han har det godt der og vi er rigtig glade for stedet.
Har du hørt noget om det?
10 spørgsmål til professoren:-)