Meget gylp

12. oktober 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Meget gylp

Hej Helen

Jeg læser gerne dine svar her på siden, og finder tit gode råd i dine svar. Men denne gang kan jeg ikke finde nogle emner som ligner mit lige nu!

Det drejer sig om Oscar på 3 måneder. Han er en stor dreng som siden sin fødsel har haft flere urolige perioder med lange skrig-ture og meget uro i kroppen. Vi har forsøgt os frem med zoneterapi og kiropraktor, men ingen af dem mente de kunne gøre noget for Oscar. Det har virket som om han er blevet lidt roligere som ugerne er gået, men han har stadig nogle perioder på dagen, hvor han er helt utrøstelig.

Jeg skriver han er en stor dreng - han blev sidst vejet da han var 8 uger og da vejede han 5,8kg - siden synes jeg dellerne er blevet flere og dobbelthagen meget tydelig.

Jeg ammer 100% og giver han ca 7 måltider i døgnet - det betyder at han i praksis får mad ca hver 3.time. Ved hvert måltid har jeg tilbudt ham begge bryster i ...

Annonce

... håb han ville spise sig mere mæt og derfor kunne tage længere stræk mellem måltiderne. Ofte begynder Oscar at blive urolig når der er gået to timer siden sidste måltid - så kæmper vi for at holde ham hen indtil der er gået ca 3 timer, da jeg mener at måltider hveranden time er for ofte!

Det som lige nu har mest bøvl med er gylp. Oscar gylper meget. Det er tit lige efter han har spist, men mange dage kan han også gylpe en hel masse op længe efter måltidet. Hvordan skal jeg tolke det? Får han for meget at spise, så det er overskuddet som kommer op? Skyldes hans uro og skrig at han er sulten fordi han har gylpet det meste af måltidet op?

De sidste dage har jeg droppet at tilbyde Oscar begge bryster til hvert måltid i håb om at det kunne mindske hans gylpen, men det virker ikke som om det gør den store forskel.

Har du et bud på hvad vi kan gøre/hvis vi kan gøre noget?

Venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder