Brev:
Meget gylp
12. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Meget gylp
Hej Helen
Jeg læser gerne dine svar her på siden, og finder tit gode råd i dine svar. Men denne gang kan jeg ikke finde nogle emner som ligner mit lige nu!
Det drejer sig om Oscar på 3 måneder. Han er en stor dreng som siden sin fødsel har haft flere urolige perioder med lange skrig-ture og meget uro i kroppen. Vi har forsøgt os frem med zoneterapi og kiropraktor, men ingen af dem mente de kunne gøre noget for Oscar. Det har virket som om han er blevet lidt roligere som ugerne er gået, men han har stadig nogle perioder på dagen, hvor han er helt utrøstelig.
Jeg skriver han er en stor dreng - han blev sidst vejet da han var 8 uger og da vejede han 5,8kg - siden synes jeg dellerne er blevet flere og dobbelthagen meget tydelig.
Jeg ammer 100% og giver han ca 7 måltider i døgnet - det betyder at han i praksis får mad ca hver 3.time. Ved hvert måltid har jeg tilbudt ham begge bryster i håb han ville spise sig mere mæt og derfor kunne tage længere stræk mellem måltiderne. Ofte begynder Oscar at blive urolig når der er gået to timer siden sidste måltid - så kæmper vi for at holde ham hen indtil der er gået ca 3 timer, da jeg mener at måltider hveranden time er for ofte!
Det som lige nu har mest bøvl med er gylp. Oscar gylper meget. Det er tit lige efter han har spist, men mange dage kan han også gylpe en hel masse op længe efter måltidet. Hvordan skal jeg tolke det? Får han for meget at spise, så det er overskuddet som kommer op? Skyldes hans uro og skrig at han er sulten fordi han har gylpet det meste af måltidet op?
De sidste dage har jeg droppet at tilbyde Oscar begge bryster til hvert måltid i håb om at det kunne mindske hans gylpen, men det virker ikke som om det gør den store forskel.
Har du et bud på hvad vi kan gøre/hvis vi kan gøre noget?
Venlig hilsen
Lene