Et kosmetisk spørgsmål om ører

25. august 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Et kosmetisk spørgsmål om ører

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål angående min tvillingepige.

Lærke var meget meget glad for at have sit hoved på højre side. Både når hun skulle sove og når hun var vågen. Hvis vi prøvede at ligge hende til at sove med hovedet på venstre side, var der ramaskrig, og hun faldt bestemt ikke i søvn således. Først når hun var faldet i dyb søvn, flyttede vi hovedet om på venstre side. I dagtimerne sad vi med hende, og holdte en hånd, så hun kun, kunne dreje hovedet til midten og ud til venstre side. I begyndelsen græd hun forfærdeligt hjerteskærende, men det aftog efterhånden i løbet af ugerne. Intet tiltrak den venstre side, hverken lys, legetøj og lyde. Så det har været en kamp!

Vi er ret overbeviste om at brormand har stjålet al pladsen inde i maven, for hun kunne bruge flere minutter på at strække sig, når hun vågnede, og alle lemmer fik et godt stræk! Så hun har garanteret ikke kunne flytte hovedet særlig meget inde i maven.

Problemet ligger kosmetisk. Hun har ligget sit højre øre helt blødt! Vi fik at vide, da vi spurgte vores egen sundhedsplejerske, at det var fordi, de var for tidligt fødte. Det var ikke noget, vi skulle tænke over, ...

Annonce

... det rettede sig ind. De er ikke mere for tidligt fødte end fire uger før termin.

Men da begge Adams ører blev stive, og Lærkes venstre øre blev stift, og ikke højre øre, er jeg blevet lidt bekymret. Jeg spurgte igen min sundhedsplejerske, og fik samme svar. Så kan det rette sig selv nu?

Jeg prøvede at give hende et pandebånd på, så når hun lå på ryggen i kravlegården, var øret gemt inde. Jeg hængte intet, der kunne tiltrække hende denne vej, jeg lagde hende, så hun så mod lyset, og hængte legetøjet på venstre side af hovedet, for at fange opmærksomheden. Nej, ingen interesse! Også når hun skulle spise, fik hun det på. Men øret er ikke blevet stift.

Nu har hun ikke pandebåndet på. Er der noget vi kan gøre, for ikke at ’ødelægge’ det mere? Skal vi rette det nu, når hun ligger på det? Kan hun senere få det rettet, så det ligner venstre øre? Det er nu blødt og blevet til et flyveøre.

Sikke en lang smøre for noget kosmetisk, men det er jo også noget vi tænker på.
(Det skal siges, at hun ligger også på maven. Det er lige efter mad, og når hun bliver træt, at hun ligger på ryggen.)

På forhånd tak for svaret.

Venlig hilsen

Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder