Brev:
Brugen af børnepanodil ved høj feber
29. januar 2009
Alder:
21 mdr.
Brugen af børnepanodil ved høj feber
Hej Helen
Da jeg ikke har kunne finde svar på mit spørgsmål nogen steder, får du det her... ;-)
Vores søn vejer 10,5 kg og er 21 mdr. og har det seneste døgn haft høj feber. Her til aften målte jeg 40,2 i øret, og han lå i ble i et køligt rum uden noget over sig, og kun med sin pude, som han ikke vil undvære.
Han kom hjem fra vuggestue og havde 39,8 i feber og fik en børnepanodil kl. 17 - for at give ham lidt ro da han var meget træt. Han sov så efterfølgende 40 min, og var derefter frisk. Han spiste ok til aftensmad, og kom i seng kl. 20, hvor han sov med det samme... Efterfølgende er feberen steget, og jeg har så reageret med at køle rummet ned, og fjerne natdragt og dyne fra sengen.
Mit spørgsmål er så - hvor tit må han få en panodil til at slå feberen lidt ned? Og hvornår er feberen faretruende høj? Hvis panodilen ikke slår feberen ned, hvad kan vi så gøre - og hvornår skal vi ringe til vagtlægen?
Synes en temperatur på 40,2-40,3 i øret målt med øretermometer er høj, og jeg er ikke videre tryg ved det...
Han har fået endnu en børnepanodil her kl. 23, 6 timer efter den første...
Hilsen Gitte
Vi havde for en uge siden en uge med feber, snot og ondt i halsen alle sammen, og den seneste uge har vi været friske...