Brugen af børnepanodil ved høj feber

29. januar 2009

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Brugen af børnepanodil ved høj feber

Hej Helen

Da jeg ikke har kunne finde svar på mit spørgsmål nogen steder, får du det her... ;-)

Vores søn vejer 10,5 kg og er 21 mdr. og har det seneste døgn haft høj feber. Her til aften målte jeg 40,2 i øret, og han lå i ble i et køligt rum uden noget over sig, og kun med sin pude, som han ikke vil undvære.

Han kom hjem fra vuggestue og havde 39,8 i feber og fik en børnepanodil kl. 17 - for at give ham lidt ro da han var meget træt. Han sov så efterfølgende 40 min, og var derefter frisk. Han spiste ok til aftensmad, og kom i seng kl. 20, hvor han sov med det samme... Efterfølgende er feberen steget, og jeg har ...

Annonce

... så reageret med at køle rummet ned, og fjerne natdragt og dyne fra sengen.

Mit spørgsmål er så - hvor tit må han få en panodil til at slå feberen lidt ned? Og hvornår er feberen faretruende høj? Hvis panodilen ikke slår feberen ned, hvad kan vi så gøre - og hvornår skal vi ringe til vagtlægen?

Synes en temperatur på 40,2-40,3 i øret målt med øretermometer er høj, og jeg er ikke videre tryg ved det...

Han har fået endnu en børnepanodil her kl. 23, 6 timer efter den første...

Hilsen Gitte

Vi havde for en uge siden en uge med feber, snot og ondt i halsen alle sammen, og den seneste uge har vi været friske...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder