Powernapper om dagen

3. marts 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Powernapper om dagen

Kære Helen

Vi har en dejlig søn på 3 mdr, som powenapper om dagen. Jeg kan stille uret efter ham. Om morgenen tager han 40 min og resten hedder 30 min intervaller.

Jeg kan gå ham i søvne, men det varierer ret meget hvor meget han får sovet og regner jeg mig nogenlunde frem og han er i den dybe søvn har jeg en halv time for mig selv.

Hvordan er det nu man regner sig frem med let og dyb søvn.
Jeg ved af erfaring at det bliver anderledes, vi har en søn på to år, men der gik jeg ligeledes meget og jeg vil jo gerne stoppe på et tidspunkt.

Som det er nu venter jeg altid med at gå før jeg kan høre han protesterer, i håbet om han lige pludselig en dag selv kan sove videre, men indtil videre har jeg ikke haft heldet med mig.

Han bliver lagt ved en 19:00 tiden, der er han super træt. Han sover godt om natten og vågner ved syv tiden. Der kan jeg efter en halv time få ham til at tage ...

Annonce

... 40min.

Jeg kigger lidt mere på klokken, da jeg vælger han får tre lure, medmindre han slet ikke sover videre. Formiddags luren er den jeg har mest held med.

Jeg synes at selvom han powernapper, så sover han for det meste 11-12 timer om natten og så det løse om dagen, så jeg bør måske være tilfreds, men hvordan og hvornår kan jeg begynde at forvente en forandring. (ved godt det er individuelt, men udfra en ca)

Og hvad er det der gør at han powernapper??

Er der nogen neurologisk eller anden forklaring. Jeg ved at de endnu ikke har udviklet et søvnmønster, men hvorfor kan der være så stor forskel??

Jeg synes jo det er utroligt der ikke bare er en dag hvor han måske sov en time sammenhængende. Problemerne var der ikke i starten de kom omkring 2 mdr alderen.

Jeg ved jo tingene forandrer sig, men skal lige have en peptalk og gode råd, for lidt trættende er det altså.

Kærligst Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år