Brev:
Powernapper om dagen
3. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Powernapper om dagen
Kære Helen
Vi har en dejlig søn på 3 mdr, som powenapper om dagen. Jeg kan stille uret efter ham. Om morgenen tager han 40 min og resten hedder 30 min intervaller.
Jeg kan gå ham i søvne, men det varierer ret meget hvor meget han får sovet og regner jeg mig nogenlunde frem og han er i den dybe søvn har jeg en halv time for mig selv.
Hvordan er det nu man regner sig frem med let og dyb søvn.
Jeg ved af erfaring at det bliver anderledes, vi har en søn på to år, men der gik jeg ligeledes meget og jeg vil jo gerne stoppe på et tidspunkt.
Som det er nu venter jeg altid med at gå før jeg kan høre han protesterer, i håbet om han lige pludselig en dag selv kan sove videre, men indtil videre har jeg ikke haft heldet med mig.
Han bliver lagt ved en 19:00 tiden, der er han super træt. Han sover godt om natten og vågner ved syv tiden. Der kan jeg efter en halv time få ham til at tage 40min.
Jeg kigger lidt mere på klokken, da jeg vælger han får tre lure, medmindre han slet ikke sover videre. Formiddags luren er den jeg har mest held med.
Jeg synes at selvom han powernapper, så sover han for det meste 11-12 timer om natten og så det løse om dagen, så jeg bør måske være tilfreds, men hvordan og hvornår kan jeg begynde at forvente en forandring. (ved godt det er individuelt, men udfra en ca)
Og hvad er det der gør at han powernapper??
Er der nogen neurologisk eller anden forklaring. Jeg ved at de endnu ikke har udviklet et søvnmønster, men hvorfor kan der være så stor forskel??
Jeg synes jo det er utroligt der ikke bare er en dag hvor han måske sov en time sammenhængende. Problemerne var der ikke i starten de kom omkring 2 mdr alderen.
Jeg ved jo tingene forandrer sig, men skal lige have en peptalk og gode råd, for lidt trættende er det altså.
Kærligst Hanne