Brev:
Hvor meget skal jeg insistere
11. april 2007
Alder:
2 mdr.
Hvor meget skal jeg insistere
Kære Helen
Har igen et spørgsmål om søvn om dagen. Har læst dit svar til Trine med Silas på to måneder, hvor du skrev at det var ok at insistere på, at han skulle tage to timer.
Jeg har lidt samme problem med Marie, som nu er 10 uger. Hun har aldrig været en supersover om dagen, men den sidste uge synes jeg det er blevet værre så hun altid vågner efter 45 minutter. Jeg har været i gang med at vænne hende fra at falde i søvn ved brystet d.v.s. lægge hende lige mellem vågen og sovende - øver stadig :-) Det er lidt en kamp ind imellem og nu er der så kommet det til at hun vågner efter ret præcist 45 minutter og græder og drejer hovedet fra side til side som om hun søger efter brystet.
Jeg har så egentlig besluttet at hun skal sove i to timer og at det ikke er holdbart at tage hende op og få en lille tår ved brystet for hun falder langtfra altid i søvn særlig hurtigt så og så synes jeg amningen spreder sig ud over al vores tid - men er i tvivl om det er for hårdt for hende. Hvis jeg tager hende op går der kun kort, så storgaber hun og bliver ret hurtigt pylret.
Jeg tror hun er ret "stædig" eller udholdende og med et godt temperament. Jeg stod ved barnevognen en time i dag og vuggede blidt frem og tilbage, nynnede stille og holdt sutten i munden på hende mens hun skiftevis skreg og sov - desværre mest af det første. Hun har aldrig ville have sutten i gode stunder, men det virkede som om en lidt stor sut virkede for hende der, selv om det jo tog rigtig lang tid...
Jeg synes selv at jeg er nødt til at prøve at indføre denne lidt hårde rutine de næste par dage/uger, men får jo også ondt af hende. Jeg synes dog bare også at jeg svigter hende, hvis jeg ikke sørger for at hun får noget mere søvn om dagen - på de værste dage blive det kun 3-4 timer og hun virker ret træt om aftenen.
Hilsen Louise