Mange kald om natten

25. oktober 2022

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Mange kald om natten

Kære Helen

Den seneste 1.5 måned har vi oplevet meget urolige nætter. Min søn kalder / græder næsten en gang i timen fra kl. ca 22. Han lægges ved 19 tiden og står typisk op kl 0530 06.

Jeg tror selv han sover dårligt fordi ind i mellem sover han så helt til 0730 selv vi gerne vil stå op samme tid hver dag. De få gange de sker lader jeg ham sove.

Han bliver rolig lige så snart vi kommer ind i hans værelse og taler lidt til ham, scchh lidt eller giver ham sutten så det er hurtigt overstået, men vi er trætte af den afbrudte søvn hele tiden.

Vi synes han skal sove på eget værelse men vi giver ofte op kl 04 og tager ham ind i smørhullet, hvorefter han ...

Annonce

... sover fuldstændig roligt (men forældrene knap så godt). Han vil meget gerne holde i hånd når han sover / skal sove. Jeg prøver at minimere dette og har i stedet forsøgt med en sovevamse som han ikke rigtig har tager til sig endnu.

Han sover altid ude i barnevogn om formiddagen men ofte med mig i voksenseng om eftermiddagen ca 1.5 time, da jeg selv tager er hvil og der ofte er støj der vækker ham for tidligt om eftermiddagen udenfor.

Kan du hjælpe os med at forstå hvad der foregår? En ny seperationsfase?
Han får kun en flaske om aftenen nu. Spiser og drikker ok. Der er ikke sket ændringer i hans liv. Starter først vuggestue i december.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.