Brev:
10 uger og putning
16. januar 2018
Alder:
2 mdr.
10 uger og putning
Hej Helen.
Jeg har en datter på 10 uger der fuld ammes og generelt trives rigtig godt.
I løbet af dagen puttes hun i barnevogn uden sut eller klud - jeg triller hende et par minutter og stiller hende så når hun sover. Hun sover gerne mellem 1 og 2 timer 3 gange om dagen - om aftenen ca kl 17.30 går jeg ca 1 time med hende for ellers vil hun ikke sove og uden en lur her bliver aftenen meget dum. Hun bliver lagt til aften i egen seng ved siden af mig ca kl 20. Problemet er om aftenen hvor hun bliver meget ked af det så snart hun kommer ind i soveværelset og græder og vrider sig. Hun vil ikke have mad og bliver hysterisk hvis jeg prøver at lægge hende til brystet.
Så ligger jeg hende i sengen - giver hende sutten og efter ca 10 min kan jeg lægge hende til og hun spiser fint. Derefter ned i seng igen - med sut og sutteklud. Hvis hun kun får sutteklud søger hun ekstremt meget og bliver hurtigt meget vred.
Hun bruger kun sut om aftenen når hun skal sove og uden den kan jeg ikke få hende til at falde til ro på dette tidspunkt. Der går alt fra fem minutter til 3 kvarter før hun falder i søvn og al den tid er jeg nødt til at sidde og holde sutten for hende for hun taber den selv med det samme og bliver meget vred.
Når hun sover fjerner jeg sutten igen.
Når hun vågner om natten og får mad er det som regel nemt bare at ligge hende over i seng igen og så sover hun videre. Hun vågner ca hveranden time indtil kl 3 hvor hun derfra vågner hver time og generelt er urolig.
Hvordan kan jeg ændre på putningen så den ikke strækker sig over en time ?
Hun sutter meget på sin hånd om dagen så måske jeg skal give hende sutten i løbet af dagen også eller skal den helt væk ?
Med venlig hilsen
Stine og Anna