Brev:
Træt i vuggestuen
17. august 2017
Alder:
17 mdr.
Træt i vuggestuen
Kære Helen,
Du har tidlligere hjulpet os rigtig godt, og nu står vi igen og kunne bruge et råd.
Alberte er snart 17 måneder, hun har alle dage sovet mindre end gennemsnittet, og det har vi accepteret. Vi fandt dog ud af for små 2 måneder siden, at hun havde meget dårlige ører, og fik lagt dræn. Herefter er hun blevet en endnu gladere og noget mere snaksaglig pige, dejligt.
Vi står desværre i den situation, at de i vuggestuen siger til os hver eneste dag, at hun virker træt og når hun er træt har hun naturligt ikke et overskud til alt det der sker deroppe. Hun kan finde på kun at sove 35 min deroppe, hun kan dog også sove 1,5 time, men aldrig mere. Om natten sover hun ca. 20-21 til 07, nogen gange 07.45. Hun er hammer træt når vi henter hende fra vuggestuen og koncentrationen til aftensmaden er minimal.
Vores eftermiddagsrytme:
16.30 - lidt snack som bolle eller frugt
18.00 aftensmad, det vi får.
18-19 bad/leg
19.15/30 Flerkornsgrød med lidt mælk
20-21 puttes
Hun får ikke flaske mere, hverken til putning eller om natten. Dog kan hun få ca. 60 ml vand af flasken, HVIS hun vågner. Ellers sover hun fint om natten. Det hjalp meget at fjerne mælken helt.
Mit spørgsmål går på at lave om på vores rytme, skal vi gå igang med aftensmaden tidligere? Skal vi putte kl. 19 hver eneste aften for at skabe endnu mere rytme, måske vække hende kl. 07 hver morgen hvis hun ikke vågner selv?
Vi har brug for råd for at give vores datter mere søvn. Vi har en god dialog med vuggestuen og de vil også gerne putte hende der på fast tidspunkt hver dag hvis det er det der skal til.
Beklager mit lange brev, på forhånd tusind tak.
Med venlig hilsen
Julie