Brev:
Gråd inden søvn - 3 mdr.
26. juni 2017
Alder:
3 mdr.
Gråd inden søvn - 3 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Vi har stadig nogle udfordringer mht søvn om dagen.
Efter jeg skrev sidst er min søn blevet øget i hans refluks medicin, hvilket har hjulpet en smule på gråden Og måske også lidt på søvnen.
Min udfordring er fortsat søvn. Hvis han falder i søvn ved brystet lader jeg han som oftest sove der. Men indimellem er han træt men ønsker ikke brystet og at falde i søvn der uden gråd er derfor ikke i mulighed hver gang.
Hvis jeg putter ham i barnevognen er der altid gråd inden han sover. Det samme gælder hvis jeg vugger ham i mine arme. Han har virkelig svært ved at overgive sig til søvnen når det ikke er i forbindelse med amningen. Jeg synes det er hårdt at han skal græde hver gang også selvom det kun er kortvarigt. Han græder sig ikke i søvn men finder pludselig ro og falder så i søvn mens jeg vugger barnevognen.
Jeg prøver at trøste ham undervejs ved at, tale beroligende til ham og ligge min hånd på dynen så han mærker mig. Jeg tager ham sjældent op da det forværre gråden.
Endvidere vågner han så efter en lille times tid og græder, formentlig fordi han ikke er færdig med at sove. Jeg har prøvet at vugge ham videre i håb om at han falder i søvn igen, dog uden held og jeg må opgive. Nogle gange kan jeg tage ham ind og få ham til at sove videre ved at amme ham.
Hvad tænker du om ovenstående? Er der noget jeg skal gøre anderledes?
Venlig hilsen
Mor til Johannes