Gråd inden søvn - 3 mdr.

26. juni 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Gråd inden søvn - 3 mdr.

Hej Helen

Tak for dit sidste svar. Vi har stadig nogle udfordringer mht søvn om dagen.
Efter jeg skrev sidst er min søn blevet øget i hans refluks medicin, hvilket har hjulpet en smule på gråden Og måske også lidt på søvnen.

Min udfordring er fortsat søvn. Hvis han falder i søvn ved brystet lader jeg han som oftest sove der. Men indimellem er han træt men ønsker ikke brystet og at falde i søvn der uden gråd er derfor ikke i mulighed hver gang.

Hvis jeg putter ham i barnevognen er der altid gråd inden han sover. Det samme gælder hvis jeg vugger ham i mine arme. Han har virkelig svært ved at overgive sig til søvnen når det ikke er i forbindelse med amningen. Jeg synes det er hårdt at han skal ...

Annonce

... græde hver gang også selvom det kun er kortvarigt. Han græder sig ikke i søvn men finder pludselig ro og falder så i søvn mens jeg vugger barnevognen.

Jeg prøver at trøste ham undervejs ved at, tale beroligende til ham og ligge min hånd på dynen så han mærker mig. Jeg tager ham sjældent op da det forværre gråden.

Endvidere vågner han så efter en lille times tid og græder, formentlig fordi han ikke er færdig med at sove. Jeg har prøvet at vugge ham videre i håb om at han falder i søvn igen, dog uden held og jeg må opgive. Nogle gange kan jeg tage ham ind og få ham til at sove videre ved at amme ham.

Hvad tænker du om ovenstående? Er der noget jeg skal gøre anderledes?

Venlig hilsen

Mor til Johannes

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år