Hun skriger om natten

10. maj 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Hun skriger om natten

Hej Helen.

Vores datter på 2,8 er ved at tage livet af os.

Hun har altid været en dårlig sover om natten men lige i øjeblikket er det virkelig slemt.
hun har aldrig sovet igennem om natten og har lidt en del af Night terror. (Det er meget sjælent hun har dem mere)

For 1,5 mdr siden flyttede vi hjem til mine forældre hvor vi skal bo det næste halve år indtil vi har fundet noget nyt at bo i. Da vi flyttede fik vores datter i den forbindelse en junior seng og sover nu i den i stedet for tremmeseng. Det gik fint den første halve mdr. men nu er det helt galt.

Vi har altid siddet hos hende til hun er faldet i søvn( det tog før i tiden ca. 20 min. At få hende til at sove) vi går ind med hende ca. 19.30 og putter hende men nu tager det mellem 1- 1,5 at få hende til at sove, nogle gange med skrig og skrål. Hun vågner så op omkring kl 23 og ...

Annonce

... så går helvede løs. Hun SKRIGER og er gal ( hun er helt klart vågen, så tænker ikke Night terror) men hun er bare så sur og gal. Hun går selv ind i vores seng med dyne, pude, bamse og sutter, men skriger og skriger og vil ingenting. Det står gerne på hvert fald en time og det er næsten hvis ikke hver nat.

Vi ved ikke hvad vi skal gøre og er begge ved at være godt trætte af det. Vi får ikke sovet og det gør hun heller ikke.

Hun bliver vækket 6.30 hver morgen, sover mellem 1-1,5 time til middag (hun falder hurtigt i søvn og hvis hun ikke sover til middag er hun helt umulig om aftenen, så tænker hun stadig har brug for sin lur)

Måske er det en reaktion på at vi er flyttet, men det har bare stået på længe nu og vi ved ikke hvordan vi skal takle det. Hun har ikke ondt, har fået tjekket ører.

Med venlig hilsen
en meget træt og udkørt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.