Brev:
Rytme 3.5 mdr. gammel
12. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Rytme 3.5 mdr. gammel
Hej Helen.
Jeg har endnu et spørgsmål. Dette er i forbindelse med min datters søvn.
Hun er nu 3,5 måned og har en nogenlunde rytme, dagene kan se ud på to måder afhæning af dagens aktiviteter.
Et eksempel kan være :
Vågner første gang kl.5 får mad og sover videre.
Vågner igen kl.8.
Ved alle lure undtagen om natten vågner hun efter 30-45 min. Den lange lur en gang dagligt tages kun på grund af jeg triller hende videre i søvn i barnevognen også kan hun så tage længere lur derefter.
1.lur kl.ca.9.45-10.30
2.lur kl.12-12.45
3.lur kl.14.30-19 (nogle gange må hun vækkes, da hun ikke vågner selv og jeg bliver nervøs for det så vil gå ud over vores nattesøvn)
Bliver lagt til natten kl.ca.21.30 ca.og sover til 5-6tiden og forfra.
Et andet eksempel på dagen kan være:
Vågen første gang kl.5 får mad, sover videre
Vågen igen kl.8
1.lur kl.9.45-10.30
2.lur kl.12-16.30
3.lur kl.18.30-19
Ligges til natten kl.ca.21.30.
Hvornår skal hun ligges tidligere til natten? Tænker det er sent hun først bliver lagt mellem 21.30-22???
Vi ønsker snart og træne mere seriøst at hun ikke skal vugges og skal sove i sin seng på eget værelse, men bør hun sove i vores soveværelse fortsat ? (Hendes værelse er meget tæt på soveværelset)
Hvis vi ligger hende kl.21.30, hvor længe "må" hun ligge og mosle rundt inden hun finder ro, hun har jo i forvejen været vågen et par timer. Det største problem er hun hele tiden taber sutten og har svært ved at falde i søvn uden.
Det er endnu ikke lykkedes os at få hende til at falde i søvn om aftenen uden at blive vugget, vi opgiver som regel da vi syntes hun mosler rundt for længe og skal konstant gå ind og give hende sutten fordi hun så også bliver ked af det.
Det duer ikke at lade hende falde i søvn med flasken, hun skal bøvses godt af da hun gylper rigtig meget og vågner af det :(
Hilsen