Brev:
Vil ikke sove i sin egen seng
13. december 2016
Alder:
17 mdr.
Vil ikke sove i sin egen seng
Hej Helen :)
Jeg skriver fordi vores datter på 17,5 mdr. ikke vil sove i hendes egen seng.
For 2,5 mdr siden ( da hun var 15 mdr ) Stoppede jeg med at amme da hun kun kunne falde i søvn hvis jeg ammede hende. Far overtog putningen og det gik over alt forventning. De første 14 dage sov hun inde i soveværelset sammen med far i hendes egen seng og efter 14 dage rykkede hun ind på eget værelse hvor far sov derinde den første nat og det gik så fint. Hun er faldet i søvn af sig selv i løbet af 10-30 min. Og når hun er vågner ved kl. 4.30-6.00 kommer hun ind og ligge ved os og så sover hun videre til kl. 7.45 ca.
For 1,5 uge siden ville hun pludselig ikke sove inde ved sig selv, hun græd/blev hysterisk så snart hun kom ned i sin seng og faldt kun til ro oppe ved os. Så snart vi ville lægge hende ned igen blev hun ked af det.
Vi puttede hende i vores seng og der faldt hun til Ro. Vi har hver aften startet med at putte hende inde ved hende selv og gør som vi plejer og går det ikke putter vi hende inde ved os. ( hvilket vi er bange for hun har lurret ) lige så snart hun kommer op igen stopper hun med at være ked af det.
Vi ved ikke om hun har lurret det og prøver os af og ved hun kommer ind til os hvis hun bliver ved med at være hys. Eller om det simpelthen er tryghed hun har brug for. Kan mærke hun er meget tryghedssøgende og hun er endvidere også i slutningen at et tigerspring lige nu så ved ikke om det hænger sammen.
Vi går meget op i at hun skal være tryg og vide hun kan få tryghed ved os.
Men hvordan finder vi ud af hvad det er af de to muligheder da vi vil ikke ha hun græder sig i søvne men heller ikke vil ind i et dårligt mønster igen.
Men hvordan undgår vi at vi kommer ind i en dårlig vane igen og hvordan får vi hende ind på eget værelse på en god og tryg måde igen?
Venlig hilsen
Line :)