Vil ikke sove i sin egen seng

13. december 2016

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Vil ikke sove i sin egen seng

Hej Helen :)

Jeg skriver fordi vores datter på 17,5 mdr. ikke vil sove i hendes egen seng.

For 2,5 mdr siden ( da hun var 15 mdr ) Stoppede jeg med at amme da hun kun kunne falde i søvn hvis jeg ammede hende. Far overtog putningen og det gik over alt forventning. De første 14 dage sov hun inde i soveværelset sammen med far i hendes egen seng og efter 14 dage rykkede hun ind på eget værelse hvor far sov derinde den første nat og det gik så fint. Hun er faldet i søvn af sig selv i løbet af 10-30 min. Og når hun er vågner ved kl. 4.30-6.00 kommer hun ind og ligge ved os og så sover hun videre til kl. 7.45 ca.

For 1,5 uge siden ville hun pludselig ikke sove inde ved sig selv, hun græd/blev hysterisk så snart hun kom ned i sin seng og faldt kun til ro oppe ved os. Så snart vi ville lægge hende ned igen blev hun ked af det.

Vi puttede hende i vores seng og der faldt hun til Ro. Vi har hver aften startet ...

Annonce

... med at putte hende inde ved hende selv og gør som vi plejer og går det ikke putter vi hende inde ved os. ( hvilket vi er bange for hun har lurret ) lige så snart hun kommer op igen stopper hun med at være ked af det.

Vi ved ikke om hun har lurret det og prøver os af og ved hun kommer ind til os hvis hun bliver ved med at være hys. Eller om det simpelthen er tryghed hun har brug for. Kan mærke hun er meget tryghedssøgende og hun er endvidere også i slutningen at et tigerspring lige nu så ved ikke om det hænger sammen.
Vi går meget op i at hun skal være tryg og vide hun kan få tryghed ved os.

Men hvordan finder vi ud af hvad det er af de to muligheder da vi vil ikke ha hun græder sig i søvne men heller ikke vil ind i et dårligt mønster igen.

Men hvordan undgår vi at vi kommer ind i en dårlig vane igen og hvordan får vi hende ind på eget værelse på en god og tryg måde igen?

Venlig hilsen
Line :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder