Korte lure

6. juni 2016

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Korte lure

Kære Helen.

Igen tusind tak for dit svar. Jeg prøver virkelig at arbejde med tre lure om dagen, men glemte vist at skrive, at problemet er, at hun som regel kun sover 30-60 min. Hvis jeg er heldig er der én lur på halvanden time om dagen. Jeg prøver altid at lulle hende videre i søvnen (sørger for hun ikke kan se mig, giver hende sutten osv.), men det virker yderst sjældent.

Mest frustrerende er det nok, at hun i over en uge nu kun har sovet 30-45 min, ...

Annonce

... når jeg putter hende til hendes første lur, også selvom hun er meget træt, når jeg lægger hende. På dette tidspunkt er hun jo mæt og der er stadig køligt udenfor i skyggen, så kan ikke helt forstå, at hun ikke kan sove lidt længere.

Er der noget, vi kan gøre anderledes på denne front, eller må vi bare vente og håbe, det ændrer sig? Regner med at begynde med skemad om en uge eller to, da hun viser en del interesse...

Med venlig hilsen
En lidt forvirret mor:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor