Brev:
Dagsrytme til tvillinger
18. april 2016
Alder:
15 mdr.
Dagsrytme til tvillinger
Hej!
I lang tid, har det hjulpet tvillingerne, at jeg har styret deres søvn, med faste putte og spisetidspukter. Men nu har de over en periode gjort tegn til at ville sove en længere lur, i stedet for to. Problemet er bare at luren ligger så tidligt, at det går meget lang tid fra de står op og til det er aften.
De insisterer på at stå op senest kl 6.00, men det er ok, da det passer fint nok ind i familiens rutine. De får morgenmad ca 6.30-7.00 og noget frugt og ammes ca 8.30.
Efter tre timer er de trætte, og jeg plejer at putte dem ca kl 9.
Lillebror er bedst til at sove om dagen, og sover fra 9 til 12/12.30
Lillesøster sovet som vinden blæser og sover fra 9 til 10.30/12.00
Lillebror kan jeg ikke få til at sove om eftermiddagen igen!
Lillesøster kan nogen gange sove en eftermiddaglur ved 14 tiden, hvis hun har stået op kl 10.30. Ellers vil hun heller ikke sove mere.
Hos os putter vi til natten kl 19.00.
Her er de små helt vildt trætte..... Især lillesøster, som ikke altid får sovet så meget i løbet af dagen.
Lyder det på dig som at de er klare til at sove en lur? Har de alderen til det?
Kærlig hilsen
Tvillingemor