Dagsrytme til tvillinger

18. april 2016

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Dagsrytme til tvillinger

Hej!

I lang tid, har det hjulpet tvillingerne, at jeg har styret deres søvn, med faste putte og spisetidspukter. Men nu har de over en periode gjort tegn til at ville sove en længere lur, i stedet for to. Problemet er bare at luren ligger så tidligt, at det går meget lang tid fra de står op og til det er aften.

De insisterer på at stå op senest kl 6.00, men det er ok, da det passer fint nok ind i familiens rutine. De får morgenmad ca 6.30-7.00 og noget frugt og ammes ca 8.30.
Efter tre timer er de trætte, og jeg plejer at putte dem ca kl 9.
Lillebror er bedst ...

Annonce

... til at sove om dagen, og sover fra 9 til 12/12.30
Lillesøster sovet som vinden blæser og sover fra 9 til 10.30/12.00
Lillebror kan jeg ikke få til at sove om eftermiddagen igen!
Lillesøster kan nogen gange sove en eftermiddaglur ved 14 tiden, hvis hun har stået op kl 10.30. Ellers vil hun heller ikke sove mere.
Hos os putter vi til natten kl 19.00.
Her er de små helt vildt trætte..... Især lillesøster, som ikke altid får sovet så meget i løbet af dagen.

Lyder det på dig som at de er klare til at sove en lur? Har de alderen til det?

Kærlig hilsen
Tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor