Godnathistorie

5. januar 2016

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Godnathistorie

Hej Helen,

Jeg vil gerne indføre en godnathistorie til vores putte-ritual, idet vi inden længe skal igang med at udfase den flaske, vores søn får ved sengetid.

Vi har altid haft nemt ved at putte vores søn (7-9-13). Det foregår hver aften på samme måde: Kl. 19.30 slukker jeg lyset på hans værelse men lader døren stå på klem, så en smule lys falder ind. Jeg sætter mig med ham i en gyngestol på hans værelse. Her putter han sig ind til mig og får en flaske med 200 ml lun MME, mens han ligger i mine arme. Når han har drukket den, er hans øjne tunge. Jeg giver ham sutten og et kys på kinden, siger godnat og lægger ham i hans seng. Her ligger han som regel og kigger lidt (pludrer måske en smule med en vilkårlig bamse), men som regel falder han i søvn inden for 5-10 minutter. Det er nemt, og han virker meget tryg ved ritualet.

Jeg vil gerne ...

Annonce

... tilføje en godnathistorie til putte-ritualet, fordi vi inden længe skal til at udfase hans sidste flaske, og jeg kan være bekymret for, om han falder til ro af sig selv, hvis jeg "bare" lægger ham i hans seng og siger godnat. Jeg holder desuden af at slutte dagen af med en rolig stund, bare ham og jeg - og jeg tror også, han nyder dette øjeblik. Ofte leger han meget fysisk lige indtil sengetid, så det er en god måde for ham at falde til ro på.

Igår prøvede jeg at sætte mig med ham på skødet i gyngestolen med en bog, da det blev puttetid, men han blev ked af det og forvirret, da det gik op for ham, at han ikke skulle have sin flaske lige med det samme.

Hvordan får jeg indført en godnathistorie i vores putte-ritual og samtidig skabt en stund, hvor han kan falde lidt til ro og forberede sig på, at nu er det sovetid?

Bedste hilsner,

Cille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina