Sover meget - 2.5 måned

21. november 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sover meget - 2.5 måned

Hej Helen

Jeg har er spørgsmål mere til dig:)

Min datter sover ekstremt meget nogle dage. Hun er som sagt 2,5 mdr. Oftest sover hun kun hvis vi går tur mere hende eller vugger hende, så de dage vi ikke lige har tid til tur, kan hun sagtens snuppe en hel dag uden søvn, men det prøver vi at undgå. Men i dag har været anderledes, hun har slet ikke været vågen, kun for lige at spise og blive skiftet.

I nat sov hun fra 22-04:30, spiste 100 ml og sov igen til kl. 07:30 hvor hun spiste 60. Sov så til 10:30 hvor hun spiste 90. Sov igen til 13:10 hvor hun spiste 150. Hun var vågen i ca. 30 minutter hvor hun smilede til ...

Annonce

... mig og kiggede rundt som hun plejer. Virkede meget kvik. Så lagde jeg hende ned på aktivitetstæppet, og hun faldt i søvn næsten med det samme, sådan i dyb søvn.

Hele dagen har det bare virket som om hun ikke har kunnet holde sig vågen. Ved ikke hvornår hun vågner igen, men lader hende bare sove. Hun plejer aldrig bare at falde i søvn uden stimulans af en art, og hun er svær at vække. Kan der være noget galt? Hun virker ikke syg, men kan snildt snuppe 20 timers søvn på en dag, nogle gange mere, og nogle gange ikke en eneste lur. I dag har som sagt bare været anderledes end andre dage.

Tak

Med venlig hilsen
Lelia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder